دندانپزشکی اطفال در کرج،دندانپزشکی کودکان در کرج

۱۰ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مطب دندانپزشکی کودکان

 

مطب دندانپزشک باید محیطی آرام ، امن و به دور از استرس برای کودکان باشد مطب دندانپزشکی دکتر فدرایکی از بهترین مطب های دندانپزشکی برای کودکان شما است .دکتر فدرا یوسف پور با داشتن سالها تجربه در دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می تواند درمانگر خوب و مناسبی برای کودکان شما باشد و کودکان شما را در رسیدن هر چه سریع تر به سلامت دهان و دندان یاری نماید.

راه های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشکی یکی از شایع ترین مواردی است که در بیشتر افراد دیده می شود اما این ترس در کودکان بیشتر از سایر افراد می باشد. این ترس بستگی به اولین مراجعه کودک به دندانپزشکی و اولین تجربه او از برخورد با پزشک و محیط دندانپزشکی دارد.
زمانی که کودکان دچار دندان درد می شوند تجربه ناخوشایندی از معاینه و وسایل دندانپزشکی بدست می آورند بنابراین توصیه می شود زمانی که کودک هنوز شروع به دندان درد نکرده است او را با خود به دندانپزشکی برای چکاپ دندان های شیری ببرید تا زمینه آشنایی با محیط دندانپزشکی فراهم شود.
هنگام مراجعه کودک به دندانپزشکی جهت درمان توصیه می شود یک والد به همراه کودک و اگر امکان دارد دو والد همراه کودک به اتاق معالجه بروند این کار می تواند از ترس و وحشت کودک نسبت به مطب، پزشک و وسایل دندانپزشکی بکاهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشکی اطفال-

 

دندانپزشکی اطفال به شاخه ای از انواع تخصص های دندانپزشکی گفت می شود که فقط به درمان مشکلات دهان و دندان کودکان می پردازد. برای شروع درمان انواع بیماری های دهان و دندان محدودیت سنی وجود ندارد ولی با توجه به نظر متخصصان، بهترین دوره قبل از سنین رشد دندان های شیری یعنی سنین زیر 7 سالگی می باشد.

انواع خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان

فلوراید درمانی

فلوراید درمانی که با نام دوم فلوراید تراپی شناخته می شود به روشی از درمان گفته می شود که به افزایش مقاومت دندان ها و همچنین روشی برای افزایش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها در کودکان می پردازد.
فلوراید دارای قدرت و توانایی ویژه ای است که باعث تقویت مینای دندان ها می شود به این صورت که فلوراید را در نزدیکی مینای دندان ها قرار می دهند تا سبب افزایش مقاومت دندان ها و جلوگیری آن ها از پوسیدگی شود.

ارتودنسی پیشگیرانه

گاهی دندان های شیری در کودکان  قبل از موقع مناسب خود، می افتند و در نتیجه با ایجاد فضای خالی، دیگر دندان های اطراف، به سمت محل خالی دندان ها کشیده می شوند و در نتیجه باعث نامرتبی و بی نظمی در دندان ها می شوند.
در ارتودنسی پیشگیرانه، پزشک متخصص با قرار دادن قالب هایی که به فضا نگهدار شناخته می شوند، قسمت های خالی لثه را از رشد دندان های اطراف در آن، محافظت می کند.

ترمیم و مداوای دندان های دائمی و شیری

مراحل درمانی خاصی مانند پر کردن دندان ها یا درمان خرابی ها وشکستگی ها فقط شامل دندان های دائمی نمی شود. بهداشت و درمان دندان های شیری به اندازه دندان های دائمی دارای اهمیت می باشد. اگر کودکان به انواع مشکلات دندان و دهان مبتلا باشند، در غذا خوردن و جویدن غذا مشکل خواهند داشت و ممکن است در نتیجه این مشکلات به انواع بیماری های گوارشی مبتلا شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

ارتودنسی پیشگیرانه

 

گاهی ممکن است دندان های شیری کودکان قبل از موقع و زمان مناسب خود بیفتند که باعث به وجود آمدن یک فضای خالی بین دندان های دیگر کودک می شوند، این مسئله باعث می شود که دندان های اطراف به قسمت خالی لثه ها کشیده شوند و این فشار باعث بی نظمی در دندان های کودک می گردد.
به وسیله ارتودنسی پیشگیرانه، پزشک متخصص بخش های خالی لثه کودک را با استفاده از قالب هایی با نام دوم فضا نگهدار، پر می کند که باعث می شود تا  قسمت های خالی لثه از فشار دندان های دیگر حفظ شوند.

فلوراید درمانی

فلوراید درمانی یا فلوراید تراپی به روشی می گویند که باعث افزایش مقاومت دندان ها در کودکان، برای جلوگیری و پیشگیری از پوسیدگی می شود.
فلوراید به ماده ای گفته می شود که دارای توانایی خاص برای تقویت مینای دندان ها است. روش استفاده فلوراید به این صورت است که آن را در نزدیکی مینای دندان ها قرار می دهند تا سبب افزایش مقاومت دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی احتمالی آن ها شود.

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشک کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

چرا برای معاینه کودکان باید نزد متخصص دندانپزشک اطفال رفت؟

 

معاینه دندان های کودک و نوجوان توسط متخصص دندانپزشک اطفال، زمینه تشخیص وجود کودک در معرض خطرات مراقبتی را فراهم می‌ کند، چرا که ممکن است بهداشت دهان و دندانش در حالت ایده ال خود نباشد. به علاوه به کار گرفتن بعضی روش ها، از مینای دندان محافظت کرده و می تواند احتمال بروز پوسیدگی دندان را کاهش دهد. برای مثال استفاده از فلوراید برای درمان های پیشگیرانه یکی از این روش ها است.
بردن کودک نزد دندانپزشک اطفال، زمینه صحبت درباره مشکلات احتمالی که ممکن است کودک با آن مواجه شود را برای والدین ممکن می کند. این موضوع همچنین به دندانپزشک کودکان کمک می کند تا در جریان بروز مشکلات کودک باشد و مشکلات جدید را نیز از نزدیک مد نظر قرار دهد.
 نباید فراموش کرد که دندانپزشک مرجع اصلی گرفتن مشاوره در صورت وقوع هرگونه مشکلی در دهان و دندان به شمار می رود. او می تواند مشخص کند که اقدامات انجام شده در دهان و دندان کودکتان کافی بوده یا به کمک های بیشتری نیاز دارند. دندانپزشک همچنین نظرات کارشناسی اش را درباره وضعیت فک کودکتان و رشد دندان های جدید می دهد.
بعلاوه در مشاوره با متخصص دندانپزشکی اطفال مطمئن خواهید بود که نظرات کارشناسی درباره مراقبت های خانگی از دهان و دندان انتخاب محصولات درست عادات غذایی و اقدامات پیشگیرانه را خواهید داشت. او همچنین به کودکتان درباره عادات غذایی درست و نادرست و مواردی که می تواند برای سلامت دهان و دندانش مضر باشد، آموزش خواهد داد.

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشک کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندان پزشکی کودکان در کرج و تهران

دندان پزشکی کودکان در کرج و تهران

سلامت دهان و دندان در کودکان امری بسیار با اهمیت می باشد. با مراقبت کردن از دندان های کودکان در سنین کم، می توان بهداشت و سلامت دهان و دندان را برای آن سنین بالاتر به ارمغان آورد. لذا مراجعه کردن به دندانپزشکی اطفال به منظور پیشگیری و رفع مشکلات دهانی و دندانی کودکان امری ضروری می باشد. متخصص دندانپزشکی اطفال 4 سال در دانشکده دندانپزشکی برای دوره های عمومی 22 سال هم برای دوره های تخصصی کودکان و نوجوانان گذرانده است. از این رو به خوبی می تواند مشکلات دندانی کودکان را تشخیص دهد و در رفع آن ها اقدام نماید. خانم دکتر فدرا یوسف پور داراى ١٣ سال سابقه کار در زمینه دندانپزشکى کودکان در کرج و تهران است که تمامی خدمات تخصصی مربوط به دهان و دندان کودکان را ارائه می دهد. برای رزو نوبیت و مراجعه به دندانپزشکی اطفال در طالقانی کرج با شماره های درج شده در داخل سایت تماس حاصل نمایید.

 

بهترین دندانپزشکی کودکان 

برای والدین هیچ چیزی در دنیا مهمتر از فرزندان شان و حفظ سلامتی آن ها نیست. بخش مهمی از سلامتی کودکان، به مسائل مربوط به دهان و دندان آن ها مرتبط می باشد. چرا که بروز مشکل در دهان و فک کودکان، می تواند سلامتی آن را با خطر مواجه کند. لذا لازم است که والدین به همراه اطفال خود، به طور مرتب و دوره ای به دندانپزشکی کودکان مراجعه نمایند. دندان پزشکی کودکان زیر مجموعه ای از دندانپزشکی می باشد و دندان پزشک اطفال، پزشکی است که در طی دوران تحصیلات خود به مطالعه و کسب مهارت های لازم برای مراقبت از دندان، لثه، شناخت بیماریها و دهان کودکان می پردازد. دندانپزشک کودکان با شناختی که از دهان و دندان کودکان به دست آورده، به راحتی می تواند مشکلات فکی و دهانی آن ها را تشخیص داده و به رفع آن اقدام نماید. دکتر فدرا یوسف پور به عنوان متخصص دندانپزشکی کودکان، با داشتن سال ها تجربه در این زمینه می تواند درمانگر مناسبی برای کودکان شما باشد. بهترین دندانپزشکی کودکان در کرج، کلینیک دکتر فدرا یوسف زاده می باشد که تمامی خدمات مربوط به دهان و فک اطفال، کودکان و نوجوانان را ارائه می دهد.

نقش متخصص دندانپزشکی کودکان

مراقبت از دندانهای کودکان و حفظ سلامت دهان آن ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اکثر کودکان و نوجوانان، قادر همکاری در پروسه درمان دندان ها نیستند و از رفتن به دندانپزشکی واهمه دارند. حل این معظل برعهده متخصص دندانپزشکی کودکان می باشد. متخصص دندانپزشکی کودکان با تجارب بالا و با بهره گیری از روش های نوین، به معانه دندان های کودکان و معالجه آن ها می پردازد. یک دندانپزشک کودک طیف وسیعی از گزینه های درمانی و همچنین تخصص و آموزشهای لازم را، برای مراقبت از دندان، لثه و دهان  کودکان دارا می باشد. از این رو می تواند به نحو مناسبی با کودکان برخورد کرده و نسبت به رفع مشکلات دندانی آن ها اقدام نماید. متخصص دندانپزشکی کودکان بهترین مراقبت های درمانی را به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد. از این رو والدین برای درمان فرزندانشان باید به متخصص دندانپزشکی مراجعه نمایند.

مراجعه به دندان پزشکی کودکان

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج

متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج

دکتر فدرا یوسف پور متخصص دندانپزشکی کودکان ، فارغ التحصیل سال ٧٨ از دوره دندانپزشکى عمومى، و فارغ التحصیل سال ٨٣ از دوره تخصصى دندانپزشکى کودکان ، داراى بورد تخصصى ناسیونال ،داراى ١٣ سال سابقه کار صرفا در زمینه دندانپزشکى کودکان و ارتودونسى پیشگیرى ،دکتر فدرا یوسف پور با داشتن سال ها تجربه در دندانپزشکی کودکان و نوجوانان میتواند درمانگر مناسبی برای کودکان شما باشد.


مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان

مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان

داشتن محیطی تخصصی،آرام و امنیت خاطر برای سلامتی فرزندانتان حق شما است پس با مراجعه به کلینیک دکتر فدرایوسف پور این محیط را تجربه کنید.دکتر فدرا یوسف پور با داشتن سابقه تخصصی دندانپزشکی کودکان شما را برای رسیدن هرچه سریع تر سلامتی دهان و دندان فرزندانتان یاری میدهد

   
 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

در دندانپزشکی کودکان از آنجایی که با بچه های کم سن و سال در ارتباط است نیاز به محیطی کودکانه و کم استرس با تجهیزات خاص اطفال دارد. ما در کیلینیک دندانپزشکی اطفال در کرج در مطب دکتر فدرا یوسف پور سعی را بر این داشتیم با ایجاد فضایی امن و محیطی آرام و دلنشین برای کودک از هرگونه بی قراری و نا آرامی دلبند شما جلوگیری کنیم به صورتی که حتی کودک در زمان معالجه به خواب رفته و کوچکترین احساس درد و بی قراری نمی کند،دکتر فدرا یوسف پور جز یکی از بهترین دندانپزشک های اطفال در کرج می باشد که با ایجاد روابط دوستانه با کودک شما موجب احساس راحتی و آرامش بیشتر کودک می شوددر لینک زیر می توانید نمونه ای از معالجه ی کودک توسط دکتر یوسف پور در کمال آرامش و بدون هرگونه ناراحتی و درد را مشاهده کنید.
 

فیلم پر کردن دندان کودک توسط دکتر متخصص دندانپزشکی اطفال

کلینیک دندانپزشکی کودکان در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان کرج

کلینیک دندانپزشکی کودکان کرج

کلینیک دندانپزشکی اطفال کرج

راه‌های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی

اولین قدم این است که پیش از رفتن به مطب با او صحبت کنید و تلاش کنید تا به او فرصت دهید ترس‌هایش را بیان کند. می‌توانید او را همراه خود به مطب ببرید و اجازه دهید هنگامی که دندانپزشک روی دندان‌های شما کار می‌کند، کودکتان نیز شما را تماشا کند. تماشا کردن کودکان دیگر که به آرامی نشسته‌اند و دندانپزشک مشغول درمان دندان‌های آنها است، الگوی خوبی برای کودکان به شمار می‌رود. قدم بعدی آن است که او را هیچ وقت از دندانپزشک و آمپول نترسانید! چرا که این ترس برای همیشه در وجود او باقی خواهد ماند. کودکان عادت دارند هنگامی که پدر یا مادرشان همراه آنها وارد مطب شده و در کنار صندلی دندانپزشکی می‌ایستد، داد و فریاد کنند و آرام نگیرند. بنابراین در مقابل در اتاق معاینه یا درمان، کودکتان را به دندانپزشک و دستیار او بسپارید و اجازه دهید دندانپزشک بتواند با روش‌های کنترل رفتاری که آموخته است، کنترل کودک شما را در حین درمان برعهده گیرد. اگر در شرایطی لازم شد‌ شما وارد اتاق شوید، تلاش نکنید دستورات دندانپزشک به کودکتان را برایش تکرار کنید زیرا کودک در یک زمان فقط می‌تواند به یک منبع توجه داشته باشد و در غیر این صورت دچار سردرگمی خواهد شد. شما می‌توانید برای القای حس آرامش به او دستش را بگیرید.مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج کلینیک دکتر فدرا یوسف پور می باشد.

والدین بدانید در دندانپزشکی کودک در کرج

این مهم است که کودک تصور نکند برای اینکه در مطب دندانپزشکی همکاری کند، به او رشوه می‌دهید؛ چرا که این یک تقویت مثبت به شمار نمی‌آید. تقویت مثبت برای کودک در صورتی اتفاق خواهد افتاد که وقتی او رفتار مطلوبی را از خود نشان داد، این رفتار او را تشویق کرده و مورد ستایش و تقدیر قرار دهید.مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج کلینیک دکتر فدرا یوسف پور می باشد.

دندانپزشکی کودکان

دندان پزشکی کودکان در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

علائم در آوردن دندان در کودکان

علائم در آوردن دندان در کودکان

در زمان درآوردن دندان در کودکان ممکن است علائمی در او نمایان باشد که معمولا با درد و ناراحتی همراه است، از جمله موارد زیر:
ورم، قرمزی و حساس شدن لثه در محل بیرون زدن دندان
افزایش دمای بدن تا ۳۸ درجه سانتیگراد
سرخ شدن یک گونه
تحریکات پوستی روی صورت
مالیدن مداوم گوش
آبریزش دهان بیش از حد معمول
گاز گرفتن و جویدن اشیاء
بهانه گیری
بدخوابی
مکیدن انگشت

 

تعداد، زمان و ترتیب رویش دندان های شیری کودکان

ترتیب بیرون زدن دندان های شیری

7.5 ماهگی    دندان قدامی فک بالا (سنترال اینسایزور)
9 ماهگی    دندان کناری فک بالا (لترال اینسایزور)
18 ماهگی    دندان نیش فک بالا (کانین)
14 ماهگی    اولین آسیاب شیری فک بالا (مولر اول شیری)
24 ماهگی    دومین آسیاب شیری فک بالا (مولر دوم شیری)
6 ماهگی    دندان قدامی فک پایین (سنترال اینسایزور)
7 ماهگی    دندان کناری فک پایین (لترال اینسایزور)
16 ماهگی    دندان نیش فک پایین (کانین)
12 ماهگی    اولین آسیاب شیری فک پایین (مولر اول شیری)
20 ماهگی    دومین آسیاب شیری فک پایین (مولر دوم شیری)
قابل‌ذکر است تفاوت در زمان رویش دندان‌ها تا حدود 6 ماه می‌تواند طبیعی تلقی شود درصورتی‌که کودکان بیماری‌هایی از قبیل مشکلات تیروئید و یا اختلالات رشدی داشته باشند ممکن است تأخیر رویش دندانی در آن‌ها مشاهده شود و باید پیگیری شود.
بهتر است کودکان در طی زمان 6 ماه پس از رویش اولین دندان شیری توسط دندانپزشک معاینه شوند. در این زمان دندانپزشک برحسب وضعیت دندانی کودک توصیه‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی را به والدین خواهد داد.

 

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان زیر دو سال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

انواع بیماری های دهان و دندان کودک

انواع بیماری های دهان و دندان کودک


پوسیدگی دندان کودکان

پوسیدگی، کرم‌خوردگی یا سوراخ شدن دندان زمانی رخ می‌دهد که پلاک مدت زمان طولانی روی دندان باقی بماند. پلاک فیلم چسبناک باکتریایی است که در اثر خوردن مواد غذایی قندی یا نشاسته‌ای ایجاد می‌شود. تمام گروه‌های سنی در معرض پوسیدگی دندان هستند، اما کودکان و سالمندان بیشتر مستعد این بیماری دندان هستند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک

به پلاک فرصت ندهید! دندان‌ها را خمیردندان فلوراید مسواک بزنید و روزی یک بار نخ بکشید. اگر درمان فیشور سیلانت به محض درآمدن دندان‌های دائمی انجام شود، کمک قابل توجهی به جلوگیری از پوسیدگی دندان خواهد کرد. سالمندان دچار مشکل خشکی دهان باید به طور مرتب تحت فلوراید درمانی قرار بگیرند و از دهانشویه حاوی فلوراید استفاده کنند.

عفونت دندان کودکان

پالپ داخل دندان (مغز دندان) که حاوی عصب‌های دندان است، گاهی در اثر پوسیدگی یا صدمه آسیب می‌بیند یا عفونی می‌شود. کانال عصب که پالپ را به نوک ریشه متصل می‌کند، نیز ممکن است عفونت کند. پوسیدگی عمیق یا ترک خوردن دندان نیز راه را برای ورود باکتری‌ها باز می‌کند.

جلوگیری از عفونت دندان کودکان

 اگر داخل یا اطراف دندان درد داشته باشید، درمان عصب‌کشی (روت کانال) انجام می‌شود. دندانپزشک پالپ را خارج می‌کند، اتاق پالپ و کانال عصب را تمیز می‌کند، سپس دندان را پر می‌کند. در پایان دندانپزشک دندان را با پرسلین یا روکش طلا مهر و موم می‌کند.

تغییر رنگ دندان کودک

بد رنگ شدن دندان پس از آسیب‌دیدگی دو دلیل اصلی دارد: یا دندان تلاش می‌کند که از عصب محافظت کند یا دندان در حال مردن و از بین رفتن است. اگر دندان در حال محافظت از عصب باشد، تیره‌تر از دندان‌های کناری می‌شود. اگر رنگ دندان مانند رنگ کبودی و خون‌مردگی (از صورتی تا خاکستری) شده باشد، به این معنا است که دندان به احتمال زیاد مرده است.

جلوگیری از تغییر رنگ دندان کودک

معمولاً لازم است که دندان عصب‌کشی و پس از آن روکش گذاشته شود. گاهی نیز چاره‌ای جز کشیدن دندان باقی نمی‌ماند. اگر دندان آسیب دیده شیری باشد، می‌توان آن را به حال خود رها کرد تا بیفتد.

مزایای دندانپزشکی آرامبخشی کودک

دندانپزشکی کودکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دلایل استفاده از تصویر برداری دندانپزشکی کودکان

دلایل استفاده از تصویر برداری دندانپزشکی کودکان

  • نظارت بر پیشرفت دندان های عقل 
  • تعیین لق شدن دندان های شیری
  • اطمینان از اندازه مناسب فک برای رشد دندان های دائمی 
  • درمان سریع پوسیدگی و بیماری های لثه  

 

ایمنی تصویر برداری دندانپزشکی کودکان

کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر هستند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان به ازای هر واحد دوز اشعه ایکس برای کودکان بیشتر از بزرگسالان است . از آنجا که تصویربرداری دندانپزشکی کودکان را در معرض پرتو قرار می دهد بسیاری از والدین در مورد خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان نگران هستند . آکادمی آمریکا به والدین این اطمینان را می دهد که میزان اشعه موجود در تصویر برداری دندانپزشکی بسیار ناچیز است و اشعه تنها به نقطه مورد نظر معطوف می شود .

برای پیشگیری از خطرات تصویربرداری دندانپزشکی کودکان چه باید کرد؟

ابتدا از پزشک بخواهید در صورت امکان از تصویر برداری دندانپزشکی استفاده نکند ولی گاهی برای تشخیص عفوت و پوسیدگی نیاز به استفاده از این روش داریم بنابر این وقتی پزشک لازم میداند که از تصویربرداری دندانپزشکی استفاده کنیم به او اعتماد می کنیم .
قبل از استفاده از دستگاه تصویربرداری مطمئن شوید دستگاه دیجیتال است زیرا اینگونه دستگاه ها پرتو کمتری نسبت به دستگاه های معمولی دارنند .
روش دیگر در کاهش مقدار مواجهه با اشعه در دندانپزشکی استفاده از کاورهای مخصوص برای روی برخی نواحی بدن است. این کاورها بدن را از جذب اشعه محافظت می کند. از این روش برای زنان باردار و کودکانی استفاده می شود که به رادیوگرافی دندان نیاز دارند. این پوشش بر روی شکم بیمار قرار می گیرد و رادیوگرافی تا حد امکان تنها در یک مرحله و با حداقل میزان تابش انجام می گیرد.

انواع تصویربرداری دندانپزشکی کودکان

  • 1)تصویردندانپزشکی بایت وینگ : در بین انواع تصویر برداری دندانپزشکی برای کودکان از تصویربرداری بایت وینگ برای نگاه کردن به تاج دندان های بالا و پایین استفاده می شود .
  • 2)تصویر برداری دندانپزشکی پری ایپکال : در این تصویر برداری دندانپزشکی برای بررسی مشکلات مربوط به ریشه دندان یا استخوان اطراف فک و حفره ها بهره گیر می شود .
  • 3)تصویربرداری دندانپزشکی اکلوزال : در این تصویر برداری دندانپزشکی برای نشان دادن کل قوس دندان ها در فک بالا و پایین و دیدن نحوه قرار گیری دندان ها روی هم استفاده می شود .

دندانپزشکی کودکان

بهترین دکتر دندانپزشکی اطفال در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

رفتار دندانپزشک اطفال با کودک

رفتار دندانپزشک اطفال با کودک

دندانپزشک باید سعی کند آرامش خاطربه کودک بدهد و او را از هر گونه  اضطراب و نگرانی دور سازد. از لحظه ورود کودک به دندانپزشکی باید شرایط به گونه ای باشد که کودک احساس راحتی و آرامش داشته باشد. یک دندانپزشک خوب باید وقت کافی برای ارتباط با بیمارش صرف کند و سعی کند با دقت و حوصله معاینات و درمان را انجام دهد.

زرد شدن دندان کودکان

علت زرد شدن دندان کودکان را می توان عدم رعایت بهداشت و همچنین سبک و شیوه غذا خوردن در کودکان دانست. اگر کودکان به طور مرتب مسواک نزنند باعث می شود جرم ها روی دندان هایشان جمع شود و ظاهری نامطلوب به دندان ها بدهد. در صورت عدم توجه به جرم روی دندان کودکان، در طولانی مدت میتواند مشکلات لثه ای و همچنین پوسیدگی را برای دندان ها به ارمغان آورد.
وجود لکه های قهوه ای رنگ روی دنداان کودکان می تواند  به دلیل عوامل مختلفی از جمله پوسیدگی ها، حساسیت به پروتثینی به اسم گلوتن و یا استفاده بیش از حد از فلوراید باشد.
دندانپزشک کودک چه آموزش هایی را به کودک و والدین می دهد

نکاتی در مورد تغذیه و رژیم غذایی

تمیز کردن دندان نوزاد
نحوه استفاده از مسواک و نخدندان
مشاوره در مورد عادت های کودک
استفاده از پستانک
نحوه مصرف برخی داروها مثل قطره آهن

 

دندانپزشکی کودکان 

بهترین کلینیک دندانپزشکی  کودکان در کرج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور