دندانپزشکی اطفال در کرج،دندانپزشکی کودکان در کرج

۲۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

خدمات دندان در دندانپزشکی کودکان چگونه است

خدمات دندان در دندانپزشکی کودکان چگونه است

امروزه با افزایش تغذیه نامناسب افراد جامعه و همچنین کم توجهی به سلامت دهان و دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان شاهد آمار بالایی از پوسیدگی دندان ها و همچنین افزایش بیماری های دهان و دندان هستیم .از همین رو ما در دندانپزشکی متخصص اطفال در کرج درصدد برآمدیم تا با فرهنگ سازی و آموزش اطفال در رعایت اصول بهداشت دهان و دندان،باعث ایجاد سلامت دندان ها در آینده ی کودکان شویم. شما والدین عزیز نقش به سزایی در سلامت دهان و دندان کودک خود دارید و اگر زمانیکه اولین دندان های کودک شروع به رشد کرد او را زیر نظر دندانپزشک متخصص اطفال در کرج قرار دهید هیچگاه دچار مشکلات پوسیدگی دندان و بیماری های مرتبط با آن نمی شود.
 ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور ،دندانپزشکی متخصص اطفال در کرج با آموزش رعایت اصول بهداشت دهان و دندان به کودک و همچنین والدین او از پوسیدگی دندان کودک جلوگیری می کنیم. با اعتماد به دندانپزشکی متخصص اطفال در کرج دکتر فدرا یوسف پور لبخند همیشگی کودکانتان را تضمین می کنیم. برای رزرو نوبت دندانپزشکی متخصص اطفال در کرج با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

خدمات دندان در دندانپزشکی کودکان

بهترین دندانپزشکی کودکان در کرج

دندانپزشک کودکان از آنجایی که با کودکان و بچه های کم سن در ارتباط است نیاز به محیطی کودکانه و کم استرس و همچنین شاد و جذاب با تجهیزات خاص اطفال دارد. مرکز دندانپزشکی دکتر یوسف پور در کرج دارنده یونیت صندلیهای مخصوص کودکان در کرج میباشد و طراحی فضای متناسب کودکان ایرانی در آن لحاظ شده است. مراکزی که به صورت تخصصی برای کودکان آماده سازی می شوند در ایجاد یک حس خوب و شاد در کودک بسیار مؤثر است. ما در بهترین مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج با ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان دلبند شما آماده ی ایجاد خاطره ای خوب از دندانپزشکی در ذهن کودک دلند شما می باشیم. ارزانترین دندانپزشکی کودکان در کرج را با ما در مرکز دندانپزشکی کودک در کرج کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تجربه کنید.

 

اولین معاینه دهان و دندان کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

زمان مراجعه به دندان پزشکی کودکان

زمان مراجعه به دندان پزشکی کودکان

افرادی که در حوزه دندان پزشکی کودکان کار می کنند متخصص و یا فوق متخصص دندان اطفال هستند که با آموزش ها و مهارت های خوبی که در دوره آموزش دیده اند قادرند کار مراقبت و درمان دندان های کودکان را با مهارت بالایی انجام دهند و علاوه بر این دندانپزشکان اطفال در رابطه با نحوه برخورد با کودکانی که در پروسه درمان صبر و حوصله ندارند و یا می ترسند، آموزش های لازم را گذرانده اند. همچنین دندانپزشک اطفال از تجهیزات ویژه جهت درمان و معالجه مسائل دندان و دهان کودکان استفاده می نمایند.کلینیک دندان پزشکی دکتر فدرا متخصص دندان پزشکی کودکان درکرج می باشد.

 

متخصص دندان پزشکی کودکان

می توان در اولین سال تولد کودک خود به دندان پزشکی مراجعه کرده تا با معاینه وضعیت دهان و لثه کودک از وضعیت اولین دندان های کودک که در بین سن شش تا دوازده ماهگی رخ می دهد اطمینان حاصل کرد. سالم بودن دندان های کودک از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دندان های سالم سبب می شود کودک بهتر غذا بخورد و بهتر رشد کند و در نتیجه شفاف صحبت کند و به خاطر مرتب بودن و سالم بودن وضعیت دهان و دندان خود، حس اعتماد به نفس بهتری داشته باشد. البته کودکان در سنین پایین ممکن است ناخود آگاه از محیط دندان پزشکی ترس و واهمه داشته باشند که این امری بدیهی است. والدین عزیز می توانند از قبل ذهن کودک خود را آماده کرده و هیچ گاه او را از روش های درمانی و دکتر و آمپول نترسانید. البته دندانپزشک اطفال و کودکان نحوه روش های برخورد با کودکانی که در حین معاینه و درمان گریه و بی تابی می کنند و یا می ترسند را آموخته و به شیوه ای درست می تواند کودکان را آرام کرده و به درمان آن ها بپردازد.

هزینه دندانپزشکی کودکان

نکاتی که مادران در دندانپزشکی کودکان باید رعایت کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال

تخصص دندانپزشک کودکان به درمان ها و مراقبت های پزشکی دهان و دندان کودکان، از دوران نوزادی تا دوران نوجوانی است. متخصص دندانپزشکی کودک تجربه‌ و دانش لازم برای مراقبت از دندان‌ها، لثه‌ها و دهان کودکان را آموزش دیده اند.دندان‌های شیری طی ۶ ماه ابتدای زندگی رشد می‌کنند.در سن ۶ یا ۷ سالگی ریزش اولین دندان‌ها شروع می‌شود و با دندان‌های دائمی جایگزین می‌شوند. کودکان بدون رعایت کردن بهداشت دهان دچار پوسیدگی دندانی و بیمار‌های دهان و دندان شده که می‌تواند منجر به درد دائمی و سایر عوارض شود.

دندانپزشکی اطفال

یک دندانپزشک اطفال مانند دندانپزشک خانواده ، بهداشت دهان و دندان را انجام می دهد ، اما متخصص اطفال نیز می باشد . آنها بصورت تخصصی می آموزند که چگونه کودک را اداره کنند .  تیم دندانپزشک کودکان بجز تخصص های درمانی دندان به مهارت های جذب کودکان نیز کاملا تسلط دارند . مسئله­ای که بسیار برای خانواده­ها مهم است چرا که اگر آن ها نتوانند اطفال را جذب کنند بچه­ ها از دندانپزشکی فراری شده و از این رو در خوشبینانه ترین حالت معمولا دیر و به سختی اقدام به مراجعه خواهند نمود. ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج آماده ی ارائه انواع خدمات دندانپزشکی به دلبندان شما می باشیم جهت دریافت نوبت با ما در این مجموعه همراه باشید و از خدمات ما در این مجموعه بهره مند شوید.

سختی های دندانپزشکی اطفال

متخصص دندانپزشکی اطفال 

دندانپزشکان کودکان رفتارهای کودکان را درک می کنند و می دانند چطور برخورد کنند که کودک بخصوص در اولین مراجعه احساس راحتی کند و خاطره خوبی در ذهنش از دندانپزشکی باقی بماند . آنها همچنین می توانند مسائل دندانپزشکی را که مخصوص دهان کوچک دوران کودکی است را درمان کنند. علاوه بر این ، آنها برای درمان کودکان با نیازهای ویژه آموزش دیده اند.

کلینیک دندانپزشکی کودکان

آشنایی با انواع روکش های دندانی

 دندانپزشکی کودکان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

موارد رسیدگی به دندان اطفال

پوسیدگی و رسیدگی به دندان اطفال


می‌توان با آموزش‌های به‌موقع و صحیح به کودک و والدین و راهنمایی و اجرای این آموزش‌ها از پوسیدگی دندان‌های کودک پیشگیری کرد. پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مراحل اولیه آن باعث می‌شود مشکلات عدیده بسیاری که ناشی از پوسیدگی دندان‌ها خواهد بود اعم از مشکلات غذا خوردن و کاهش رشدی ناشی از آن، ناهنجاری‌های دندانی – فکی، مشکلات ارتودنسی و کاهش زیبایی کودک به دلیل وجود دندان پوسیده مخصوصاً در ناحیه قدامی … رخ ندهد. پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مراحل اولیه آن، سلامت آینده کودک را تضمین و از هزینه‌های گزافی که ممکن است در آینده به والدین تحمیل گردد جلوگیری می‌کند. پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان می‌تواند به روش‌های زیر انجام گیرد
•    آموزش کودک و والدین در مورد پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های شیری و دائمی
•    درمان‌های تخصصی دندانپزشکی کودکان برای پیشگیری و ترمیم پوسیدگی دندان‌های شیری و دائمی
•    فلورایدتراپی
•    فیشور سیلانت ها (شیار پوشهای دندانی(
•    ترمیم دندان‌های شیری و دائمی
•    پر کردن دندان و ترمیم پوسیدگی
•    روکش دندان شیری
•    ترمیم دندان‌شکسته
•    درمان ریشه

خدمات دندانپزشکی اطفال

 دندانپزشکی کودکان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

مزایای سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

مزایای سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

آسان بودن : سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان از جمله روش های بیهوشی آسان است و کافیست یک ساعت قبل از شروع درمان قرص مصرف شود.
 ایمنی : سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان یک روش امن است. زیرا تمام داروهای مورد استفاده سدیشن دارای تآییدیه FDA هستند. بنابراین ابتلا به عوارض خطرناک دارویی در بیمار بسیار نادر است.
 عدم نیاز به آمپول : از جمله نکات مثبت درمان، برای کودکانی که از آمپول می ترسند، روش سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان است. در این روش کودک می تواند بدون ترس از آمپول تحت بیهوشی قرارگیرد.

انواع سدیشن یا بیهوشی

  1. داروهای استنشاقی یا اکسید نیتروژن
  2. مصرف آرامبخش خوراکی
  3. روش تزریق وریدی یا عضلانی

 

 

سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

 

 

نکات پیش از سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

•    نظافت و ضدعفونی کردن وسایل درصورت جراحی توسط  کادر دندانپزشکی
•    اطمینان از کیفیت دستگاه ها توسط  کادر دندانپزشکی
•    نداشتن آلرژی یا حساسیت به دارو در کودک
•    نداشتن علائم سرماخوردگی در کودک
•    سنجش سطح اضطراب کودک 
•    بررسی انتظارات پیش از درمان 
•    امکان خوردن یا نوشیدن پیش از درمان
•    توانایی همکاری کودک
•    نوع درمان
•    همراه نیاوردن سایر کودکان برای تمرکز کامل بر کودک بیمار

 

 دندانپزشکی کودکان 

دندان شیری از چندسالگی می افتد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

مطب دندانپزشکی کودکان

مطب دندانپزشکی کودکان

مطب دندانپزشک باید محیطی آرام ، امن و به دور از استرس برای کودکان باشد مطب دندانپزشکی دکتر فدرایکی از بهترین مطب های دندانپزشکی برای کودکان شما است .دکتر فدرا یوسف پور با داشتن سالها تجربه در دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می تواند درمانگر خوب و مناسبی برای کودکان شما باشد و کودکان شما را در رسیدن هر چه سریع تر به سلامت دهان و دندان یاری نماید.

راه های مقابله با ترس کودکان از دندانپزشکی

ترس از دندانپزشکی یکی از شایع ترین مواردی است که در بیشتر افراد دیده می شود اما این ترس در کودکان بیشتر از سایر افراد می باشد. این ترس بستگی به اولین مراجعه کودک به دندانپزشکی و اولین تجربه او از برخورد با پزشک و محیط دندانپزشکی دارد.
زمانی که کودکان دچار دندان درد می شوند تجربه ناخوشایندی از معاینه و وسایل دندانپزشکی بدست می آورند بنابراین توصیه می شود زمانی که کودک هنوز شروع به دندان درد نکرده است او را با خود به دندانپزشکی برای چکاپ دندان های شیری ببرید تا زمینه آشنایی با محیط دندانپزشکی فراهم شود.
هنگام مراجعه کودک به دندانپزشکی جهت درمان توصیه می شود یک والد به همراه کودک و اگر امکان دارد دو والد همراه کودک به اتاق معالجه بروند این کار می تواند از ترس و وحشت کودک نسبت به مطب، پزشک و وسایل دندانپزشکی بکاهد.

کلینیک دندانپزشکی کودکان

مزایای دندانپزشکی آرامبخشی کودک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندان پزشکی کودکان کرج

دندان پزشکی کودکان کرج

دندان پزشکی شاخه ای از علوم پزشکی می باشد که به تشخیص و درمان دهان، دندان ها، لثه می پردازد.دهان و دندان عضوی مهم در سلامت جسم و روح می باشد که برای فرد طرح لبخند بسیار زیبا و جذابی را به ارمغان می آورد.داشتن دندان هایی سالم و زیبا علاوه بر تاثیر گذاری بر روحیه و ایجاد طرح لبخند بسیار دلنشین، موجب می شود تا افراد با آسودگی عمل جویدن و هضم غذا را انجام دهند.با استفاده از علم دندان پزشکی می توان اغلب بیماری های دهان و دندان را شناسایی و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.برای پیشگیری و درمان بهتر است افراد در فواصل متفاوت به دندان پزشکی جهت انجام معاینات لازم مراجعه کنند. ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور مرکز دندان پزشکی کودکان در کرج آماده ی ارائه انواع خدمات دندان پزشکی به دلبندان شما عزیزان می باشیم جهت دریافت نوبت از مرکز دندان پزشکی در کرج با مشاورین ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

هزینه دندان پزشکی در کرج

در دندان پزشکی کودکان از آنجایی که با بچه های کم سن و سال در ارتباط است نیاز به محیطی کودکانه و کم استرس با تجهیزات خاص اطفال دارد. ما در کیلینیک دندان پزشکی اطفال در کرج در مطب دکتر فدرا یوسف پور سعی را بر این داشتیم با ایجاد فضایی امن و محیطی آرام و دلنشین برای کودک از هرگونه بی قراری و نا آرامی دلبند شما جلوگیری کنیم به صورتی که حتی کودک در زمان معالجه به خواب رفته و کوچکترین احساس درد و بی قراری نمی کند،دکتر فدرا یوسف پور جز یکی از بهترین دندانپزشک های اطفال در کرج می باشد که با ایجاد روابط دوستانه با کودک شما موجب احساس راحتی و آرامش بیشتر کودک می شود.
 هزینه دندان پزشکی کودکان همیشه مورد بحث و نگرانی والدین است ما در کلینیک دندان پزشکی کودکان در کرج دکتر یوسف پور بعد از معاینه دهان و دندان کودک و برآورد قیمت،هزینه دندان پزشکی اطفال را خدمت والدین عزیز اعلام کرده و پس از بررسی والدین درمان کودک شروع می شود. دکتر فدرا یوسف پور برای مراعات حال والدین سعی بر این دارد تا بتواند کمترین هزینه ممکن برای درمان بیماری های دهان و دندان کودک دلبندتان دریافت کند و باعث بالا رفتن سلامت دهان و دندان کودکان در جامعه شود.برای رزرو نوبت خود جهت معاینه دهان و دندان کودک با شماره ی زیر تماس حاصل نمایید.

 

خدمات دندانپزشکی اطفال

درمان عفونت دندان کودکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

علل پوسیدگی دندان های شیری در کودکان

علل پوسیدگی دندان های شیری در کودکان

در اینجا می خواهیم بررسی کنیم که علت پوسیدگی دندان های شیری در کودکان چیست و چه عواملی زمینه ساز ابتلا به این عارضه می شوند؟

یکی از مهم ترین علت پوسیدگی دندان های شیری، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. اگرچه این دندان ها دائمی نمی باشد، اما لازم است که کودک بعد از هر وعده ی غذایی دندان های شیری را به درستی مسواک زده و بهداشت آن را رعایت کند. عدم انجام این کار سبب پوسیدگی دندان های شیری و مشکلات ناشی از آن می شود.

از دیگر علل بروز این مشکل می توان به استفاده از مواد غذایی ناسالم و به ویژه مواد قندی اشاره کرد. به همین دلیل کودکان باید از خوردن خوراکی هایی مانند گز، سوهان، پاستیل، آبنبات، شیرینی جات، اسمارتیز و بسیاری از مواد غذایی ناسالم و چسبنده اجتناب کنند. 

ماندن طولانی مدت مواد غذایی و مایعات در دهان کودک، می تواند به عنوان علت پوسیدگی دندان های شیری آن ها محسوب شود. ماندن مواد غذایی در فضای دهان و دندان کودکان، باعث می شود که شکر و قندهای طبیعی موجود در آن ها به اسید تبدیل شود. این اتفاق به مرور زمان پوشش دندان های را از بین برده و سبب پوسیدگی دندان ها می شود.

مینای ضعیف دندان ها نیز می تواند عامل تاثیرگذاری در ایجاد پوسیدگی باشد .

راهکارهای جلوگیری از پوسیدگی دندان های شیری

  • برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های شیری کودکان، دندان های او را به طور مرتب با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. برای تمیز کردن لثه های او نیز از پارچه های نرم و لطیف که مخصوص کودکان است، استفاده نمایید.
  • اجازه ندهید کودک در طول خواب شیشه شیر در دهان داشته باشد. این امر نه تنها سبب پوسیدگی و خرابی دندان های کودک می شود، بلکه خطرات دیگری از جمله عفونت گوش و یا پریدن مایع در دهان و گلوی را در پی دارد.
  • مواد خوراکی ای چون آب نبات، اسمارتیز، شکلات ، کلوچه و آب نبات و یا هر گونه ماده خوراکی حاوی قند برای سلامت دندان های کودکان آسیبی جدی به شمار می رود. حد المقدور از دادن این خوراکی ها به کودکان خودداری کنید.

دندانپزشکی کودکان 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

رسیدگی به دندان اطفال

رسیدگی به دندان اطفال

اصلی ترین پایه سلامت دهان و دندان هر فردی در دوران کودکی شکل می‌گیرد، چراکه در دوران کودکی می‌ توان به‌ راحتی به کودک باورها، عادت‌ها و سبک زندگی سالمی در رابطه با سلامت دهان و دندان را آموزش داد و وی را به بهداشت دهان و دندان علاقه‌مند نمود و از مشکلات آینده دهان و دندان‌های شیری و دائمی جلوگیری کرد. ملاقات با دندانپزشک متخصص کودکان می‌تواند باعث شود تا کودک و والدین آموزش‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان کودک را یاد بگیرند و تجربه خوشایند دندانپزشکی برای کودک به وجود بیاید .

موارد رسیدگی به دندان اطفال


اگر مشکلی متوجه دهان ودندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود. دندان های کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی ، شکستگی و عدم رشد مناسب پر شوند. پرکردن دندان مخصوص دندان های دائمی نیست و می توان آن را برای دندان شیری نیز انجام داد. متخصص دندانپزشکی کودکان تلاش می‌کند با ارائه آموزش‌هایی طی دوران رشد به کودک و والدین، باورها، عادت‌ها و سبک زندگی سالمی در رابطه با سلامت دهان و دندان کودک ایجاد کند. آموزش‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان کودک بهتر است توسط دندانپزشک متخصص کودکان ارائه شود. این آموزش‌ها حوزه‌های متفاوتی را در برمی‌گیرد و عمده موارد آن‌ها عبارت‌اند از:
•    تمیز کردن دندان نوزاد
•    روش‌های مسواک زدن و استفاده از نخ دندان
•    نکاتی در مورد تغذیه و رژیم غذایی مناسب
•    نحوه مصرف برخی داروها مثل قطره آهن
•    مشاوره در مورد عادت‌های کودک
•    استفاده از پستانک
•    مکیدن شست

 

دندانپزشکی کودکان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

رفتار کودک در دندانپزشکی

رفتار کودک در دندانپزشکی

برخی از کودکان در دندانپزشکی دارای روحیه ی آرام و بدون استرس می باشند درمان این کودکان در دندانپزشکی به راحتی انجام می گیرد و کودک بهترین همکاری را با دندانپزشک دارد .

برخی از آن ها نیز با دندانپزشک همکاری نمی کنند و نمی توان مانند کودکان کوچک تر از طریق صحبت کردن با آن ها راه درمان را پیش برد .برخی دیگر از کودکان دچار مشکلات خاصی از جمله عقب افتادگی می باشند که برخورد با آن ها تکنیک های خاص خود را دارد.گروهی از کودکان نیز هستند که توانایی ارتباط برقرار کردن را دارند اما به دلایلی همکاری لازم را انجام نمی دهند .

رفتار کنترل شده 

کودکان کوچکی هستند که سن آن ها ۶ _ ۳ سال است ، این کودکان در برخورد اول با مطب و دندانپزشک واکنش هایی از جمله : گریه کردن ، لگد زدن ، فریاد زدن ، کوبیدن از خود نشان می دهند که ناشی از ترس و استرس است .
این کودکان باید از مقابل دیگر بیماران دور شوند تا به  بقیه بیماران استرس وارد نشود . با این کودکان باید با ملایمت صحبت کرد تا آرام شوند سپس برای معالجه اقدام کنند .

رفتار بی اعتنا 

این رفتار ها بیشتر در کودکان سنین دبستانی رخ می دهد ، این افراد بیشتر از جمله ی نمی خواهم ، دوست ندارم استفاده می کنند .
با این کودکان باید رفتار قاطعانه داشت ، این کودکان معمولا با پزشک  همکاری نمی کنند .

کودک کم رو 

اگر با این کودکان به طور صحیح برخورد نشود واکنش های بدتری از خود نشان می دهند که غیر قابل کنترل است .
این کودکان در پشت والدین مخفی می شوند و از آن ها جدا نمی شوند . این کودکان پس از چند جلسه درمان با پزشک همکاری می کنند و رفتار های مثبتی پیدا می کنند .

کودکان تحت فشار 

این کودکان معالجه را قبول می کنند و با پزشک همکاری می کنند اما از صمیم قلب رضایتی به انجام این کار ندارند . این دسته از افراد هنگام صحبت کردن صدایشان می لرزد .

کودکان گریان 

صدای گریه و فریاد این کودکان زیاد بلند  نیست ، قابل کنترل است . این کودکان با وجود بی حسی موضعی از درد شکایت می کنند ، این کار کودک فقط برای جلوگیری از روند کاری پزشک است .

بیشتر بدانید: اهمیت مراجعه به دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور