دندانپزشکی اطفال در کرج،دندانپزشکی کودکان در کرج

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

وارنیش دندان کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان

وارنیش دندان کودکان

وارنیش دندان کودکان یا فلورایدتراپی یکی از روش‌های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی در دندان کودکان است. طی سال‌های اخیر وزارت بهداشت طرح انجام فلورایدتراپی کودکان را در مدارس و کودکستان‌های کشور اجرا کرده است.پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در بین اقشار جامعه با هر نژاد، جنس، سن و رده اجتماعی مشاهده می‌شود. کمتر فردی را در جامعه می‌توان یافت که دندان پوسیده یا ترمیم شده نداشته باشد.
‎مشکلات پوسیدگی دندان‌ها در بزرگسالان به صورت تدریجی از زمان کودکی شکل می‌گیرد، بر اساس آمار‌ها حدود 25 درصد از کودکان تا قبل از ورود به مدرسه هیچ گاه از سوی دندان پزشک ویزیت نشده اند، این در حالیست که 80 درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان پیش دبستانی و اوایل ابتدایی به دلیل وجود شیارهای عمیق در سطح جونده دندانها  اتفاق می‌افتد. بنابراین با استفاده از وارنیش دندان کودکان از ایجاد این مشکل در کودکان می توان تا حد قابل توجهی جلوگیری نمود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

هزینه شیار پوشی دندان

دندانپزشکی کودکان

هزینه شیار پوشی دندان

هزینه شیار پوشی دندان که یکی از روش هایی می باشد که برای پیشگیری و جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان و اطفال مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به تعداد دندان ها و نوع ماده مورد استفاده تعیین می گردد. با استفاده از این روش که توسط متخصص دندانپزشکی کودکان تجویز می شود از تجمع و گیر کردن میکروب، مواد غذایی و قندی در بین شیار های دندان ها جلوگیری می شود از این را می توان مانع از پوسیدگی و آسیب شدید دندان ها شد. سیلانت ها موادی هستند که به صورت یک لایه نازک روی شیار های سطح جونده دندان های آسیایی دائمی کودکان قرار می یگرند. و با استفاده از این لایه نازک شیار های دندان های آسیایی کودکان صاف می شود. با صاف شدن و مسطح شدن سطح دندان های آسیایی از باقی ماندن مواد غذایی و خوراکی بین این دندان ها کاسته می شود و احتمال پوسیدگی دندان ها کاهش پیدا می کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور