دندانپزشکی اطفال در کرج،دندانپزشکی کودکان در کرج

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

آدرس ارتودنسی کودک در کرج

دکتر فدرا یوسف پور متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج 

 

آدرس : کرج - چهار راه طالقانی - کوچه سالیان - مجتمع پزشکی آترا - طبقه سوم - واحد 11

تلفن : 34497920 - 026



دکتر فدرا یوسف پور متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج 

 

دکتر فدرا یوسف پور

دندانپزشکی کودک و نوجوان

دندانپزشکی کودکان در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

دندان پزشکی تحت بیهوشی کودکان

دندانپزشک کودکان

دندان کودکان 7 ساله

پزشکی کودکان کرج

متخصص دندانپزشکی

دندانپزشکی کودک

ارتودنسی کودکان در کرج

  فلوراید تراپى کودکان

روکش دندان شیرى

دندانپزشک کودک کرج

متخصص دندانپزشکی در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

خدمات دندانپزشکی کودکان در کرج

فلوراید تراپى دندان

پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در بین اقشار جامعه با هر نژاد، جنس، سن و رده اجتماعی مشاهده می‌شود. کمتر فردی را در جامعه می‌توان یافت که دندان پوسیده یا ترمیم شده نداشته باشد.

‎مشکلات پوسیدگی دندان‌ها در بزرگسالان به صورت تدریجی از زمان کودکی شکل می‌گیرد، بر اساس آمار‌ها حدود 25 درصد از کودکان تا قبل از ورود به مدرسه هیچ گاه از سوی دندان پزشک ویزیت نشده اند، این در حالیست که 80 درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان پیش دبستانی و اوایل ابتدایی به دلیل وجود شیارهای عمیق در سطح جونده دندانها  اتفاق می‌افتد. ‎همچنین آمارها حکایت از این دارد که میزان پوسیدگی دندان کودکان ایرانی سه برابر استاندارد‌های جهانی است بطوریکه کودکان و نوجوانان 10 تا 12ساله ایرانی به‌طور میانگین 3دندان پوسیده یا کشیده شده دارند.

فلوراید تراپى دندان

‎فلورایدتراپی یکی از روش‌های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی در دندان کودکان است. طی سال‌های اخیر وزارت بهداشت طرح انجام فلورایدتراپی کودکان را در مدارس و کودکستان‌های کشور اجرا کرده است.

اما فلوراید چیست، کاربردهای آن کدام است، چگونه استفاده می‌شود و اثر ضد پوسیدگی آن روی دندان چه سازوکاری دارد؟
‎ فلوراید یک ماده‌ معدنی طبیعی است که به چند صورت استفاده میشود 
‎1 - به صورت سیستمیک

  • مثل فلوراید موجود در آب آشامیدنی
  • فلوراید موجود در غذاها وسبزیجات
  • فلوراید به صورت قرص که فقط با تجویز دندانپزشک امکان استفاده از ان هست .

‎2 - به صورت موضعی

  • وارنیش فلوراید
  • ژل فلوراید
  • فلوراید موجود در دهانشویه ها
  • فلوراید موجود در خمیر دندانها

‎کاربرد موضعی ماده درمانی فلوراید (تماس مستقیم آن با دندان ها) ساختمان دندان را نسبت به روند پوسیدگی مقاوم کرده و در پیشگیری از ایجاد پوسیدگی های جدید موثر است. از طرفی می تواند حتی باعث توقف یا کند کردن روند پوسیدگی های اولیه ایجاد شده روی دندان ها هم بشود. در بعضی موارد ، دندانپزشک ترجیح می دهد فلوراید موضعی با غلظت بالا را به دندانهای کودک برساند 
 



دندانپزشکی کودکان در کرج
شماره تماس : 34497920 - 026



‎مراحل انجام کار به قرار زیر است

‎1- ابتدا سطح کلیه دندانها با مسواک تمیز می شود .

‎2- سپس دندانها با گاز استریل خشک شده

‎3- سطح  تمام دندانها به وارنیش  فلوراید آغشته می شود 

‎4- وارنیش  فلوراید حدود 4 دقیقه در مجاورت دندان قرار می گیرد.

‎5- در تمام مراحل پشت کودک حالت عمودی داشته سر کمی به سمت جلو خم می شود تا از بلع فلوراید ممانعت به عمل آید .

‎6-  پس از گذشت 4 دقیقه اضافات ژل با گاز استریل یا پنبه برداشته می شود. در این مرحله کودک آب دهان خود را بطور کامل خارج می کند.

‎7-  کودک نباید بعد از فلورایدتراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. و  طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آنرا خارج کند.

‎8- فلوراید تراپی در کودکان زیر 3 سال یا کودکانی که مهارت خارج کردن بزاق (تف کردن ) ندارند ، انجام نمی شود.مگر با صلاحدید دندانپزشک و در موارد خاص

‎9- انجام فلورایدتراپی با صلاحدید دندانپزشک و انجام آن بصورت دوره ای (هر 6 ماه یکبار ) بین 30 تا60 درصد باعث کاهش  پوسیدگی می شود.

‎10- فلورایدتراپی هم برای دندانهای شیری و هم برای دندانهای دایمی قابل انجام است و از سن 3 سالگى اغاز میشود 
‎فلورایدتراپی یکی از راههای بسیار مؤثر در جلوگیری از پوسیدگی های دندانی می باشد که برای کودکان شما مفید است و لازم است هر شش ماه یکبار دندانهای کودکان خود را توسط دندانپزشک فلورایدتراپی نمایید و همچنین استفاده از فلوراید برای خود شما نیز با تجویز دندانپزشک مفید می باشد .در آزمایشات بعمل آمده روی چند نمونه از خمیردندانها به این نتیجه رسیدند که برخی از آنها میزان کافی فلوراید را دارا نیستند
‎لذا بهتر است ضمن استفاده از خمیر دندان هر شش ماه یکبار نیز به کمک دندانپزشک  یا بهداشت‏کار خود فلوراید کافی به دندان برسانید.
 

فلورایدتراپی چیست؟

مینای دندان از سخت‌ترین مواد معدنی موجود در بدن است. این ماده همان طور که می‌دانید روی سطح دندان‌ها را می‌پوشاند و نقش بسیار مهمی در محافظت از دندان‌ها دارد. آسیب دیدن مینای دندان موجب می‌شود که دندان بیشتر در معرض پوسیدگی قرار بگیرد.

مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که بزاق دهان نقش مهمی در خنثی کردن اثر اسیدهای مضر در زمان جویدن غذا در دهان دارد و کاهش بزاق دهان می‌تواند احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان و صدمه به مینای دندان را افزایش دهد.

برای این که بتوان از مینای دندان بیشتر محافظت به عمل آورد، راه‌هایی وجود دارد. یکی از این راه‌ها فلورایدتراپی است. فلورایدتراپی را می‌توان درمان با استفاده از فلوراید دانست. این کار برای تقویت مینای دندان‌ها بسیار مؤثر است.

فلوراید چگونه از دندان‌ها مراقبت می‌کند؟

فلوراید ماده‌ای معدنی است که در مواد غذایی و حتی آب وجود دارد. در برخی از خمیر دندان‌ها همان طور که همه ما شنیده‌ایم این ماده وجود دارد که مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. البته فلوراید به صورت ژل نیز وجود دارد که می‌توان در منزل آن را روی دندان‌ها کشید و بعد آن را شست. در صورت لزوم نیز دندانپزشک فلوراید را با دوز مناسب تجویز خواهد کرد. اما به جز این موارد، این ماده را می‌توانید به صورت وارنیش فلوراید نیز استفاده کنید. یعنی آن را به صورت موضعی روی دندان‌ها به صورت دهانشویه به کار برد. این شیوه درمان نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان با مشکلاتی مانند تحلیل لثه و دندان‌های حساس و همچنین خشکی دهان نیز تجویز می‌شود.

در مواردی پیش می‌آید که دندانپزشک از فلورایدتراپی در طی معاینات استفاده می‌کند، به این ترتیب که صفحه‌ای حاوی فلوراید را داخل دهان می‌کند تا با دندان‌ها تماس پیدا کند و حدود 4 دقیقه بعد هم آن را بر می‌دارد. برخی دندانپزشکان نیز از فوم یا قلم‌ موهای ویژه این کار برای تماس مستقیم فلوراید روی دندان‌ها استفاده می‌کنند.
 



دندانپزشک کودک
شماره تماس : 34497920 - 026

 

مزایای فلورایدتراپی

مهم‌ترین مزیتی که این درمان دارد، همان طور که به آن اشاره کردیم، استحکام دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها است. این ماده در مواردی حتی می‌تواند فرآیند فرسایش تدریجی دندان را نیز معکوس کند.
این شیوه درمان در مواردی که فرد به مراقبت‌های خاص دهان و دندان نیاز دارد، اهمیت بیشتری می‌یابد. افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند، باید از فلورایدتراپی نیز استفاده کنند.
اگر دندان‌ها به دلیل ایجاد پلاک و جرم آسیب دیده‌اند، می‌توان روند فرسایش را کنترل کرد و آن را رو به بهبود برد. فلورایدتراپی برای کودکان مزایای زیادی دارد. با این که هنوز دندان‌های شیری در دهان دارند و دندان‌های دائمی رشد نکرده‌اند، این درمان از جمع شدن باکتری در ناحیه لثه و مبتلا شدن او به بیماری ژنژیویت پیشگیری می‌کند. همان طور که گفتیم فلوراید در مواد غذایی وجود دارد و والدین باید سعی کنند در رژیم غذایی فرزندشان فلوراید را بگنجانند.
 

فلوراید تراپی دندان در کودکان

فلوراید تراپى

پوسیدگی دندان

دندانپزشکی کودکان در کرج 

هزینه فلوراید تراپی

فلوراید تراپی در کودکان

دکتر فدرا یوسف پور

متخصص دندانپزشکی کودکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشکی تحت بیهوشی

متخصص دندانپزشکی تحت بیهوشی

استفاده از بیهوشی عمومی در اعمال  دندانپزشکی کودکان ، معلولان ذهنی و جسمی ، بیماران روانی و افراد مضطرب برای فراهم آوردن درمانی موثر و کارامد ، ضروری است.

در این بیماران به دلیل شرایط خاص و بهداشت نامناسب ، پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه شایع میباشند. درد و عوارض این مشکلات گاهی به قدری شدید است که سلامت عمومی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد . این بیماران نیازمند درمانهای جامع دندانپزشکی میباشند اما به دلیل عدم همکاری ، امکان هیچ گونه اقدام درما نی برای آنان وجود ندارد.

 

روشهای مختلفی  نظیر کنترل فیزیکی و استفاده از داروهای خواب آور توصیه شده که در اکثر موارد فاقد کارایی می باشد. بهترین روش درمانی ، بیهوشی کامل و انجام همه درمانها در یک جلسه است. 

در این روش بیمار بطور کامل بیهوش شده و پس از لوله گذاری تراشه و مراقبت کامل و دقیق بیمار، کار دندان پزشکی انجام می شود و حین کار دندان پزشک برای بیماری که کاملا بی حرکت و تحت کنترل است کار می کند.

   انجام این کار فقط در اتاق عمل مجهز و با استفاده از پرسنل ماهر انجام پذیر است . حضور تیم بیهوشی و دستیار با تجربه از نیازهای اولیه این درمان است .

 

 

کاربرد دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

  • دندان پزشکی اطفال، معلولان ذهنی و جسمی ، بیماران روانی
  • وجود اضطراب شدید
  • کم بودن آستانه درد
  • درمان دندان پزشکی زیاد و طولانی
  • رفلکس Gag   قوی
  • حساسیت به بی حس کننده موضعی
  • شکست در بی حسی موضعی
  • کار روی استخوان

دندانپزشکی تحت بیهوشی

بیمار  دارای شرایط  فوق پس از معاینات اولیه جهت بررسی وضعیت قلبی ریوی توسط متخصص بیهوشی تحت معاینه قرار گرفته و در صورت لزوم به سایر متخصصین ارجاع میگردد. پس از تکمیل پرونده پزشکی طرح درمان دندانپزشکی بر اساس معاینات بالینی و رادیو گرافیک تنظیم میگردد. گاهی بدلیل عدم همکاری بیمار تهیه رادیو گرافی امکانپذیر نیست و ناچار طرح درمان پس از بیهوشی انجام می گردد.

در اتاق عمل قبل از ورود بیمار کلیه وسایل و مواد توسط دستیار و دندانپزشک کنترل می شود.

سپس بیمار وارد شده و عملیات بیهوشی شامل گرفتن رگ ، لوله گذاری و مانیتورینگ توسط تیم بیهوشی انجام میگردد. بدلیل خطر آسپیره شدن مواد دندانپزشکی از پک حلقی استفاده میشود. در این حالت بیمار آماده دریافت درمانهای دندانپزشکی است. معمولا باز نگه داشتن دهان با استفاده از دهان باز کن لاستیکی انجام میشود. دستیار حین درمان با استفاده از ساکشن جراحی ، مواد اضافه را خارج مینماید.

بدلیل استفاده از وسایل چرخشی با دور بالا و سایر وسایل برنده و پر حرارت ( مانند هیت کریر) بافت نرم در معرض سوختگی و ایجاد زخم قرار دارد ، که می بایست دقت لازم بعمل آید. در موارد خونریزی شدید لثه میتوان از الکترو کوتر ، که در اتاقهای عمل موجود است، استفاده کرد.

پس از اتمام درمانها با هماهنگی متخصص بیهوشی ، شستشو و خارج کردن پکها انجام شده وپس از ساکشن کردن دهان و حلق، بیمار  در اختیار تیم بیهوشی قرار میگیرد. لازم به ذکر است که هر گونه تزریق یا کشیدن دندان در حین بیهوشی باید به اطلاع متخصص بیهوشی رسانده شود تا در صورت لزوم میزان داروها تغییر یابد.

پس از درمان بیمار تا هوشیاری کامل و از بین رفتن عوارض بیهوشی در بیمارستان تحت نظر خواهد بود.

مشکلات آناتومیک در عقب افتاد گان  ممکن است در عملیات لوله گذاری مشکلاتی ایجاد کند که معاینه دقیق قبل از کار میتواند این مشکلات را مشخص نماید. بیماران عقب افتاده در سنین بالاتر معمولا به بیماریهای قلبی عروقی مبتلا  میباشند و ممکن است بیهوشی عمومی برای آنان توام با ریسک حیاتی باشد.

تزریق بی حسی موضعی ( بلاک ) میتواند درد بعد از عمل را کنترل نماید. پس از ترخیص از  داروهای مسکن معمولی برای کنترل درد استفاده میشود. تجویز آنتی بیوتیک معمولا ضرورتی  ندارد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

مرکز دندانپزشکی کودک در کرج

دندانپزشک کودکان از آنجایی که با بچه های کم سن و سال در ارتباط است نیاز به محیطی کودکانه و کم استرس با تجهیزات خاص اطفال دارد.کلینیک  کسری در کرج اولین دارنده یونیت صندلیهای مخصوص کودکان با شکل فانتزی در کرج میباشد و طراحی فضای متناسب کودکان ایرانی در آن لحاظ شده است.مراکزی که به صورت تخصصی برای کودکان آماده سازی می شوند در ایجاد یک حس خوب و شاد در کودک بسیار مؤثر است .

تیم درمانی دکتر فدرا یوسف پور با دانستن روشهای ویژه مدیریت رفتاری اطفال و درک تفاوتهای فردی فرزندان عزیزمان بهترین شیوه را در فرایند پذیرش و درمان در پیش می گیرد.تلاش ما این است که نخستین تجربه دندانپزشک کودکان، سازنده تصویر ذهنی مثبت و خوشایندی برای آنان در آینده باشد .

بهترین مرکز دندانپزشکی کودک در کرج

مرکز دندانپزشکی کودک در کرج

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج

بهترین دندانپزشک کودکان با کودک صادق بوده و در صورتی که کودک در طی درمان قرار است دردی احساس کند علت و میزان آن را به او می گوید.متخصص دندانپزشک اطفال بهتر است با روش هایی که می داند ترس و اضطراب کودک را کاهش دهد و او را علاقمند به مراجعه مجدد به دندانپزشکی کودکان کند.متخصص دندانپزشکی کودکان بهتر است آموزش رفتار کودک قبل از ملاقات دندانپزشکی و مراقبت از دندان های کودک را به والدین بدهد.

در صورتی که کودک در درمان همکاری خوبی داشت بهتر است او را تشویق کند.

 

دندانپزشک اطفال خوب در کرج


برای انتخاب بهترین دندانپزشکی کودکان می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین دندانپزشک کودکان را جستجو کنید.پس از انتخاب دندانپزشک کودکان درباره سوابق کاری و تحصیلات او تحقیق کنید.مطب یک دندانپزشک کودکان خوب بهتر است دارای ۴ فضای مجزا و مجهز باشد.در اتاق انتظار کودکان بهتر است از بزرگسالان جدا بوده و بر روی دیوارهای آن از پوستر شخصیت های محبوب کودکان استفاده شود و اسباب بازی هایی که آن ها دوست دارند قرار داده شود.اتاق انتظار کودکان کمی دور تر از اتاق درمان باشد تا سر و صدای دستگاه های دندانپزشکی باعث ترس کودکان نشود.

بهترین دندانپزشک اطفال در کرج

هزینه دندانپزشکی اطفال در کرج

ارزانترین دندانپزشکی اطفال در کرج

مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج

مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور