دندانپزشکی اطفال در کرج،دندانپزشکی کودکان در کرج

۱۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

بهترین دنداپزشک آرام بخشی در کرج

متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج

ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور با انجام انواع تکنیک های آرامبخشی سعی در آرام کردن کودکان غیر همکار در روند درمان دندانپزشکی اشان می باشیم برای دریافت نوبه دندانپزشکی آرامبخشی کودک با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید. دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرام بخشی در کرج می باشد.کودکان غیر همکار که مبتلا به ترس و اضطراب غیر قابل کنترل از درمانهای دندانپزشکی هستند یکی از مهمترین چالش ها برای دندانپزشکان و والدین می باشد. بنابراین راههایی برای پیشگیری از آن وجود دارد که یکی از آن ها بیهوشی کودک برای دندانپزشکی می باشد. برای دریافت نوبت دندانپزشکی آرامبخشی کودک در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید.

34497920 - 026

ترس ناشی از دندانپزشکی در کودک

بسیاری از کودکان در محیط دندانپزشکی رفتار های غیرهمکارانه از خود نشان می دهند. این رفتارها می تواند به علت ترس و اضطراب و یا مشکلات رفتاری باشد. ترس و اضطراب با مشکلات رفتاری در کودکان از نظر معنایی کاملاً متفاوت است.ترس در کودکان علل مختلفی دارد. ترس می تواند ناشی از تجربیات قبلی ناخوشایند و یا اضطراب منتقل شده از والدین باشد.بسیاری از والدین خود از دندانپزشکی می ترسند و این احساس را به کودکان خود منتقل می کنند.همچنین گاهی آنها با گفتن جملاتی مانند اینکه" آیا به کودک من هم آمپول می زنید؟" و یا " آیا درمان دندان شیری درد دارد؟" بر ترس کودکان خود می افزایند.ترس های نیز از جمله علل ترس در دندانپزشکی است که مثلاً بسیاری از کودکان ار آمپول زدن می ترسند.اما معمولاً این ترس با افزایش سن کاهش می یابد.بسیاری از مشکلات دندانپزشکی کودکان ناشی از مشکلات رفتاری در کودکان می باشد که بسیاری آن را به اشتباه به ترس کودک نسبت می دهند.مشکلات رفتاری به این معناست که کودک توانایی غلبه بر ترس های خود را ندارد و در این شرایط واکنش های ناخوشایندی از خود نشان می دهد.بسیاری از کودکان در این شرایط رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند در صورتی که کودکان دارای ترس و اضطراب بیشتر خجالتی بوده و تمایلی برای برقراری ارتباط ندارند.بنابراین با توضیحات داده شده می توان به اهمیت درمان دندانپزشکی این کودکان با بیهوشی پی برد. که باعث آرام بخشی در دندانپزشکی کودکان می شود.

بهترین دندانپزشک آرام بخشی در کرج

 

انواع آرام بخش های دندانپزشکی آرامبخشی کودکان

آرامبخش های خفیف

این داروها (یا ترکیبی از آنها) اغلب برای کودکان بزرگتر و افراد بزرگسال استفاده می شود. کودک در حالی که بیدار است آرام خواهد بود- و گاهی اوقات می تواند کاری که دندانپزشک یا جراح از او می خواهد را انجام دهد. پس از اتمام فرایند، کودک ممکن است حتی اتفاقاتی که در مطب دندانپزشکی افتاده اند را به خاطر نیاورد. دندانپزشک و جراح دهان و دندان می تواند در حال انجام کارهای دندانپزشکی، بدون هیچ خطری این داروها را به کودک بدهد، زیرا کودک بیدار می ماند.

آرامبخش های متوسط

با آرامبخش های متوسط، کودکان احساس خواب آلودگی بیشتری دارند، اما اغلب می توانند آنچه دندانپزشک یا جراح از آنها می خواهد را انجام دهند. کودکان بزرگتر و افراد بزرگسال جوان با داروهای آرامبخش متوسط بهتر عمل می کنند، تا کودکان کم سن و سال تر که می ترسند. آنها خودشان نفس می کشند و معمولاً به راحتی بیدار می شوند. اکثر کودکان چیزی راجع به فرایند دندانپزشکی به خاطر نخواهند آورد. دندانپزشک و جراح دهان و دندان، در حال انجام فرایندهای دندانپزشکی می توانند بدون هیچ خطری این داروها را به آنها بدهند.

آرامبخش های عمیق

این دسته، داروهای تزریقی را شامل می شوند که به کودک کمک می کنند در طول فرایند جراحی بخوابد. گرچه ممکن است کودک هنوز هم مقداری حرکت کند و گاهی اوقات از خود صدا تولید کند، اما ممکن است نتواند خیلی خوب نفس بکشد. همیشه باید حداقل یک متخصص مجرب دیگر، مثلاً متخصص بیهوشی، حضور داشته باشد تا ریتم قلب، تعداد ضربان قلب، فشار خون، و اشباع اکسیژن شریانی (تنفس) در طول فرایند و تا زمانی که کودک بیدار شود را تحت نظر داشته باشد. علاوه بر این، این متخصص می تواند مشخص نماید چه زمانی کودک آمادگی رفتن به منزل را دارد.

هزینه دندانپزشکی آرام بخشی در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

دکتر فدرا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشک اطفال در کرج

مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج

فرزندان دلبند شما تا سن خاصی دارای دندان های شیری هستند که بعد از ریزش آن ها دندان های دائمی جوانه خواهند زد. اما موقت بودن دندان های شیری کودکان به این معنی نیست که آن ها نیاز به مراقبت یا مراجعه به مطب دندانپرشک اطفال ندارند. رسیدگی به بهداشت دهان و دندان کودکان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده آن ها است. هرچه دندان های کودکان در سنین پایین بیشتر تحت مراقبت باشند و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی اطفال نیز منظم باشد در آینده کودکان از سلامتی بالایی برخوردار خواهند بود.ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور دندانپزشک اطفال در کرج آواده ی خدمت رسانی به شما عزیزان در جهت آموزش اصول بهداشت دهان و دندان کودکان دلبندتان می باشیم جهت دریافت نوبت در بهترین مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور متخصص دندانپزشک اطفال در کرج تماس حاصل نمایید.
 

34497920 - 026


دندانپزشک اطفال در کرج

دندانپزشک اطفال کیست

واقعیت این است که بسیاری از ما از تفاوت متخصص و دندانپزشک عمومی بی اطلاع هستیم و از تخصص های دندانپزشکی و شاخه های آن آگاهی نداریم. دوره دندانپزشکی ۶ سال می باشد و مدرک دندانپزشکان عمومی در ایران جراح دندانپزشک میباشد که با دندانپزشک متخصص متفاوت است. دندانپزشکی تخصص های مختلفی دارد که یکی از آنها تخصص دندانپزشک اطفال است که مردم دندانپزشک اطفال یا دندانپزشک کودکان از ان نام میبرند  که دریافت این مدرک نیازمند گذراندن دوره ۳ ساله تخصص علاوه بر دوره عمومی است. این تخصص شاخه ای از دندانپزشکی است که مخصوص درمان بیماریهای دهان و دندان در کودکان و نوجونان است. از آنجایی که بیماری دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع میشود، پیشگیری و درمان این آسیبها در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. که در تخصص دندانپزشک اطفال متخصص میباشد، متخصص دندانپزشکی کودکان  یادنداپزشک اطفال باید به روانشناسی کودک و نحوه ی برخورد با کودکان مسلط باشد و بتواند در کوتاهترین زمان اعتماد بیمار را جلب کند و بتواند به بهترین نحو خدمات مورد نیاز کودک را ارائه دهد. دندانپزشکان متخصص اطفال درمانهای دندانپزشکی مورد نیاز برای کودکان مبتلا به فلج مغزی، عقب افتاده ی ذهنی، اوتیسم و مبتلا به بیماریهای سیستمیک انجام میدهند، هرچند به دلیل عدم همکاری لازم در اغلب مواقع این کودکان برای درمان احتیاج به بیهوشی و یا آرام بخشی در محیط بیمارستانی دارند.ما در کلینیک دندانپزشکی اطفال در کرج آماده ی کمک رسانی به شما والدین عزیز در جهت حفظ سلامت دهان و دندان کودکانتان می باشیم جهت دریافت نوبت با ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

خدمات دندانپزشک اطفال

ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور انواع خدمات دندانپزشکی اطفال را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم ای خدمات شامل: آموزش بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان  و ارایه توصیه های لازم در مورد نحوه رعایت بهداشت دهان ، تغذیه مناسب و ارایه خدمات پیشگیریارائه ی خدمات تخصصی دندانپزشک اطفال  که شامل کلیه ی خدمات درمانی مانند ترمیم دندانهای شیری- عصب کشی دندانهای شیری- روکش دندانهای شیری- فلورایدتراپی و خدمات مرتبط با دندانها دائمی از جمله فیشور سیلنت و ترمیم و … می باشد.

ترس از دندانپزشکی در کودک

ترس از دندانپزشکی یک مشکل رایج در دندانپزشکی کودکان است. بعضی از کودکان هنگام مراجه به دندانپزشک دچار ترس و اضطراب شده و رفتار نامناسبی از خود بروز می‌دهند. عوامل متعددی در شکل گیری این ترس نقش دارند به ویژه رفتار والدین می‌تواند تاثیر زیادی در انتقال استرس و نگرانی‌های خود به کودک داشته باشد. این نکته بسیار اهمیت دارد که دندانپزشک بتواند با بکارگیری روش‌های مناسب اقدام به آرام کردن کودک کند. دندانپزشکان متخصص اطفال در خصوص نحوه برخود و تعامل با کودکان آموزش‌های لازم را دیده‌اند. در موارد لازم از راهکارهای ارائه شده توسط آنها برای آرام کردن کودک خود استفاده نمایید. دکتر فدرا یوسف پور با اشراف کامل به روانشناسی کودکان از هرگونه ترس و وحشت آن ها جلوگیری کرده و باعث آرامش در کودک در زمان معالجه می باشد. برای دیدن رضایت کودکان از مراجعه به مرکز دندانپزشکی اطفال دکتر فدرا یوسف پور می توانید وارد لینک زیر شوید.

دکتر فدرا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

دکتر فدرا

از دیر باز یکی از مهمترین خواسته های والدین به ویژه دندانپزشکی‏، دریافت خدمات در محیطی آرام، دلپذیر، بدون استرس و داشتن تجربه‌ای خوشایند و بدون درد برای کودک دلبندشان است.کلینیک دکتر فدرا یوسف پور یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج آماده ی خدمت رسانی به شما والدین عزیز می باشیم شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید. برای دریافت هزینه دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
 

34497920 - 026

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

 خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج بهترین راه حل برای بیمارانی است که علیرغم داشتن دندانهای پوسیده و حتی دردناک، به دلایل زیر به طور معمول به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند:

  •  کودکانی که به علت سن پایین، قادر به همکاری با دندانپزشک نمی باشند.
  • کودکان مضطرب و پریشان و یا مبتلا به اوتیسم، با دندانهای پوسیده، عفونی و دردناک.
  •  مراجعین دارای ترس، استرس و اضطراب شدید در محیط های دندانپزشکی داشتن تجربه ناخوشایند قبلی از دریافت خدمات دندانپزشکی.
  •  بیماران مبتلا به مشکلات خاص نظیر محدودیت باز شدن دهان به علت مشکلات مفصلی، حالت تهوع شدید (رفلکس gag)، زبان بزرگ و اران دارای معلولیت ویژه و یا دچار عقب افتادگی ذهنی و فیزیکی فاقد توانایی دریافت درمان روتین دندانپزشکی
  •  اقدامات درمانی گسترده و پیشرفته که تحت بی حسی موضعی قابل انجام نمی باشد

 

مزایای دندانپزشکی آرامبخشی کودکان

  •  با ایجاد شرایطی نظیر خوابی آرام و عمیق، می تواند فرصت مناسبی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی بسیاری از بیماران فراهم آورد.
  •  در این روش بیمار تحت مراقبت ویژه و حضور مداوم متخصص بیهوشی، با دریافت دوز‌های بسیار پایین داروی بیهوشی به خوابی آرام فرو رفته و دندانپزشک متخصص در کمال خونسردی و آرامش به درمان بیمار می پردازد.
  •  از مزایای این روش، تنفس معمول بیمار بدون نیاز به دستگاه بیهوشی و کنترل مداوم وی تحت مانیتورینگ قلبی و ریوی، حین درمان می باشد.

 

شرایط دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

کودک تحت نظارت متخصص بیهوشی با دریافت داروهای موثر بطور کامل بیهوش شده و تنفس وی از طریق دستگاه انجام می شود. از مزایای این روش، انجام خدمات بسیار متنوع و طولانی در محیطی بسیار آرام و راحت برای دندانپزشک و بیمار، تحت مانیتورینگ کامل قلبی و ریوی می باشد. دکتر فدرا یوسف پور بهترین کلینیک دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج می باشد جهت رزرو نوبت با شماره های اعلام شده تماس حاصل نمایید.

هزینه دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج

مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج

 دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج دکتر فدرا یوسف پور یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج می باشد.کلینیک دکتر فدرا یوسف پور واقع در چهارراه طالقانی کرج ،کلینیکی مخصوص دندانپزشکی کودکان می باشد که با دارا بودن انواع تجهیزات مخصوص کودکان و نونهالان آماده ی ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد. کلینیک های مخصوص دندانپزشکی کودکان باید دارای تجهیزات و ادوات مناسب با فیزیک کودک باشد و به گونه ای طراحی شده باشد که برای کوکان جذاب بوده و موجب سرگرمی آن ها را فراهم آورده. کلینیک دکتر فدرا یوسف پور با داشتن محیطی جذاب و مطابق با سلیقه ی کودکانه می باشد. جهت رزرو نوبت در دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
 

آدرس دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج 
کرج - چهار راه طالقانی - کوچه سالیان - مجتمع پزشکی آترا - طبقه سوم - واحد 11

تلفن دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج
 34497920 - 026


دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج
 

 

خدمات دندانپزشکی آرامبخشی کودکان در کرج

دندانپزشکی آرامبخشی درجات مختلفی بر حسب میزان داروی مورد استفاده در کودکان می  تواند ایجاد نماید که شامل درجات خفیف، متوسط و عمیق آرامبخشی می باشد. در کل نمی توان مرز مشخصی برای ایجاد درجه آرامبخشی قایل شد، ولی بسیار مهم است که کودک حین آرامبخشی وارد فاز بیهوشی نگردد چون مرز بین آرامبخشی عمیق و بیهوشی نیز بسیار مرز باریکی می باشد، لذا آرامبخشی تزریقی حتما باید در مرکز مجهز به مانیتورینگ و داروها و ابزار اورژانس و در حضور متخصص بیهوشی انجام گردد و دندانپزشک متخصص کودکان نیز بایستی فلوشیپ دوره بیمارستانی را گذرانده باشد تا بتواند درمان موفق در کوتاهترین زمان ممکن را ارایه بکند و بایستی در مراکز جراحی محدود و بیمارستانی انجام شود و در مطب ها انجام این کار با ریسک زیادی همراه است. دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرامبخشی کودکان در کرج آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

درمان پوسیدگی دندان کودک تحت آرامبخشی

 به دلیل عدم توجه به بهداشت های دهان و دندان در کودکان و تغذیه پراز کبوهیدرات ها و مواد قندی موجب بروز پوسیدگی های دندان های شیری در کودکان می شوند،کلینیک های مخصوص دندانپزشکی با  تکنیک ها و ابزارهای مخصوص پوسیدگی برداشته می شود و دندان پر می شود و اگر دندان قابلیت پر شدن نداشته باشد از طریق بی حسی موضعی کشیده می شود . تشخیص و درمان بیماری های دندان: در برخی موارد کودک دچار بیماری های دندان می باشد که با مراجعه به موقع و دوره ای به دندانپزشک بیماری درمان شده و یا تحت کنترل قرار می گیرد.دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرامبخشی کودکان در کرج آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

جرمگیری دندان کودک تحت آرامبخشی

به مرور زمان با مصرف مواد غذایی لایه ای بر روی دندان های کودک ایجاد می شود ،به این دلیل که کودک دائما در حال مصرف ویتامین های خوراکی مانند آهن است جرمی سیاه بر روی دندانش ایجاد می شود که با مراجعه به دندانپزشک کودک و از طریق جرم گیری این مشکل حل می شود.دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرامبخشی کودکان در کرج آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

ارتودنسی پیشگیرانه کودک تحت آرامبخشی

در معاینات دوره ای کودک ممکن است پزشک متوجه وجود ناهنجاری در شکل فک و طرز قرارگیری دندان های کودک شود که با ارتودنسی به موقع از نامنظم تر شدن و رشد نامتناسب دندان ها جلوگیری می کند.دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرامبخشی کودکان در کرج آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

هزینه دندانپزشکی آرام بخشی کودکان در کرج

بهترین دندانپزشک کودک در کرج

دکتر فدرا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

عصب کشی دندان کودک در کرج

دکتر فدرا

عصب‌کشی دندان، یکی از رایج ترین فرایندهای درمان عصب بین کودکان است. وقتی پوسیدگی دندان شیری به حدی عمیق شود که به عصب برسد، کودک نیاز به عصب‌کشی پیدا می کند. در این فرایند قسمت آسیب دیده عصب را خارج می کنند و روی سطح باقی مانده را با مواد دارویی دیگر پر می کنند. هدف از عصب‌کشی دندان کودکان این است که یکپارچگی و سلامت دندان کودک را حفظ کنیم و همچنین بافت لثه کناری آن دندان را سالم نگه داریم. برای جلوگیری از عفونت دندان کودک و اطمینان از سلامت دندان های اصلی او، این کار بسیار حیاتی است.بعد از اینکه دندان بچه را عصب‌کشی کردیم، بهترین و ماندگارترین ماده ترمیمی که می توانیم روی آن قرار دهیم، تاج است.کلینیک دکتر فدرا یوسف پور مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج یکی از تخصصی ترین مراکز عصب کشی دندان کودک در کرج می باشد که با نهایت دقت و ظرافت به درمان دندان آسیب دیده ی دلبند شما می پردازد جهت دریافت نوبت با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس مرکز دندانپزشکی کودکان   :  02634497920

عصب کشی دندان کودک در کرج

 

عصب کشی دندان کودک

عصب‌کشی دندان، یکی از رایج ترین فرایندهای درمان عصب بین کودکان است. وقتی پوسیدگی دندان شیری به حدی عمیق شود که به عصب برسد، کودک نیاز به عصب‌کشی پیدا می کند. در این فرایند قسمت آسیب دیده عصب را خارج می کنند و روی سطح باقی مانده را با مواد دارویی دیگر پر می کنند.

هدف از عصب کشی دندان شیری کودک 

هدف از عصب‌کشی دندان کودکان این است که یکپارچگی و سلامت دندان کودک را حفظ کنیم و همچنین بافت لثه کناری آن دندان را سالم نگه داریم. برای جلوگیری از عفونت دندان کودک و اطمینان از سلامت دندان های اصلی او، این کار بسیار حیاتی است.بعد از اینکه دندان بچه را عصب‌کشی کردیم، بهترین و ماندگارترین ماده ترمیمی که می توانیم روی آن قرار دهیم، تاج است.برای دریافت هزینه عصب کشی دندان کودک در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید.

ساختار دندان شیری

تمام اجزایی که در یک‌دندان دائم وجود دارد در دندان شیری نیز در ابعاد کوچک‌تر وجود دارد.

مینای دندان شیری 

 تمام دندان‌ها چه دندان‌های شیری و چه دندان‌های دائمی، دارای پوشش خارجی به نام مینا هستند، مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن انسان است.

عاج دندان شیری

در زیر مینای دندان بخشی به نام عاج دندان وجود دارد عاج ازنظر وزنی متشکل از 70% مواد معدنی و 20% مواد آلی و 10% آب است. عاج نرم‌تر از مینای دندان است و ازنظر فیزیکی دارای خاصیت انعطاف‌پذیری بوده و این خاصیت باعث می‌شود از خرد شدن مینای شکننده‌ای که روی آن قرار دارد جلوگیری شود

سمان دندان شیری

در سطح ریشه دندان بافت سختی وجود دارد که بسیار شبیه به استخوان بوده و سطح ریشه دندان را می‌پوشاند و سمان نام دارد سمان فاقد عروق است و توانایی بازسازی ندارد.

عصب دندان شیری

در زیر عاج دندان پالپ دندان که اصطلاحاً عصب دندان نامیده می‌شود وجود دارد. پالپ بافت پر عروقی است که در بخش مرکزی دندان قرار دارد و به دو بخش پالپ تاجی و ریشه‌ای تقسیم می‌گردد. بافت پالپ یا عصب دندان حاوی سلول‌های مختلف، عروق خونی و رشته‌های عصبی است. وقتی‌که دندان پوسیده می‌شود در مراحل اولیه پوسیدگی محدود به مینای دندان می‌باشد سپس پوسیدگی گسترش‌یافته و به ناحیه عاج دندان می‌رسد. اگر پوسیدگی درمان نشود و گسترش یابد ناحیه پالپ یا عصب دندان درگیر خواهد شد.

هزینه عصب کشی دندان کودک در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

پرکردن دندان کودک

دندانپزشکی کودکان در کرج

پوسیدگی دندان‌های شیری گاهی به علت عدم مراجعه به‌موقع به دندانپزشک متخصص کودکان گسترش پیدا می‌کند و برای درمان دندان باید ازپرکردن کودک استفاده نمود. معمولاً والدین با شنیدن لفظ پر کردن دندان شیری دچار نگرانی‌های زیادی می‌گردند و با سؤالات بسیاری مواجه هستند. والدین اغلب نگران این هستند که آیا فرزندشان قادر به تحمل مراحل پر کردن دندان خواهد بود؟

یکی از اشتباهات رایجی که درباره دندان شیری کودکان وجود دارد این است که اگر پوسیدگی در آنها مشاهده کردید، نیازی به پر کردن آنها نیست زیرا این دندان‌ها دائمی نیستند. اگر پوسیدگی دندان با پر کردن ترمیم نشود و بدون اقدام به درمان همچنان به پیشرفت خود ادامه دهد، ساختار آناتومیکی دندان‌های شیری به سرعت از هم می‌پاشد و منجر به بروز مشکلاتی دیگر می‌شود. مینای دندان شیری بسیار نازک‌تر از مینای دندان‌های دائم می‌باشد، بنابراین پوسیدگی خیلی سریع‌تر به عصب دندان می‌رسد. بخاطر داشته باشید که آخرین دندان‌های شیری در کودکان تقریبا در سن  12سالگی می‌افتد و در نتیجه عدم درمان پوسیدگی دندان شیری می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

پرکردن دندان در کودک

پرکردن دندان شیری در کودکان

در طی جلسه‌ی معاینه، برای آشکار کردن پلاک‌های دندانی و نقاط پوسیدگی دندان‌ها از تصاویر اشعه‌ی ایکس استفاده می‌کنند و توسط تجهیزات معاینه، تمامی دندان‌ها را تک به تک مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورتی که میزان پوسیدگی دندان خیلی پیشرفته و شدید نباشد، می‌توان آن را با پرکردن ترمیم نمود.

روش های پر کردن دندان شیری در کودکان

پرکردن دندان‌ها را می‌توان به سه روش انجام داد: پرکردن دندان‌ها با متد کامپوزیتی (پرکردن با مواد سفیدرنگ)، پرکردن دندان با آمالگام (مواد نقره‌ای رنگ) و یا پرکردن با اوژنول یا اکسید روی. در حالی که آمالگام بسیار قوی‌تر است، مواد کامپوزیتی زیبایی بیشتری دارند. (پر کردن و ترمیم دندان کودکان )

پرکردن دندان کودک

مزایای پر کردن دندان های شیری در کودک

دندانی که پر می‌شود معمولاً به پوسیدگی عمیق مبتلا نیست. برای پر کردن دندان ابتدا از یک وسیله مخصوص  برای خالی کردن بخش پوسیده‌ی دندان استفاده می‌شود. سپس پوسیدگی برداشته شده و دندان تمیز می‌شود. پس ‌ا زآن می‌توان از مواد نقره‌ای به نام "آمالگام" و مواد سفید به نام "کامپوزیت" برای پر کردن دندان استفاده نمود.

مزایای پرکردن دندانکودک با آمالگام

  • در ترمیم دندان‌های شیری کودک، مهم‌ترین مزیت آمالگام بر سایر مواد پر کردن دندان این است که آمالگام بسیار قوی است و استحکام بالایی دارد.
  • پر کردن دندان با آمالگام زمان کمتری وقت می‌برد.
  • این مواد بسیار ارزانتر هستند.

معایب مواد آمالگام پر کردن دندان کودک

  • یکی از نگرانی‌هایی که در مورد آمالگام وجود دارد این است که ماده‌ی جیوه‌ی موجود در آن به دندان آسیب بزند و عوارض جانبی ناخوشایندی را ایجاد کند.
  • برای پر کردن دندان کودکان با آمالگام لازم است که میزان بیشتری از بافت سالم دندان تراشیده شود تا بتوان ماده‌ی امالگام را در داخل دندان قرار داد. این کار بدین منظور انجام می‌شود که دندانپزشک اطمینان حاصل کند که مواد قرار گرفته در دندان کاملا در جای خود محکم هستند و در برابر ساییدگی و استفاده‌ی مکرر از دندان مقاوم هستند.(پر کردن و ترمیم دندان کودکان )
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

فلوراید تراپی در کودکان

دندانپزشکی اطفال در کرج

فلوراید ماده معدنی است که در طبیعت وجود دارد. استفاده از فلورایدها هم به‌صورت سیستماتیک و هم به‌صورت موضعی انجام می‌گیرد. در خمیردندان‌ها، دهان‌شویه‌ها و ژل فلوراید، فلوراید وجود دارد و استفاده از آن‌ها روزانه صورت می‌گیرد اما برای این‌که فلوراید تراپی انجام گیرد باید از فلوراید به‌عنوان وارنیش استفاده شود.

فلوراید تراپی چیست

فلوراید ماده‌ای معدنی است که در مواد غذایی و حتی آب وجود دارد. در برخی از خمیر دندان‌ها همان طور که همه ما شنیده‌ایم این ماده وجود دارد که مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. البته فلوراید به صورت ژل نیز وجود دارد که می‌توان در منزل آن را روی دندان‌ها کشید و بعد آن را شست. در صورت لزوم نیز دندانپزشک فلوراید را با دوز مناسب تجویز خواهد کرد. اما به جز این موارد، این ماده را می‌توانید به صورت وارنیش فلوراید نیز استفاده کنید. یعنی آن را به صورت موضعی روی دندان‌ها به صورت دهانشویه به کار برد. این شیوه درمان نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان با مشکلاتی مانند تحلیل لثه و دندان‌های حساس و همچنین خشکی دهان نیز تجویز می‌شود.

در مواردی پیش می‌آید که دندانپزشک از فلورایدتراپی در طی معاینات استفاده می‌کند، به این ترتیب که صفحه‌ای حاوی فلوراید را داخل دهان می‌کند تا با دندان‌ها تماس پیدا کند و حدود 4 دقیقه بعد هم آن را بر می‌دارد. برخی دندانپزشکان نیز از فوم یا قلم‌ موهای ویژه این کار برای تماس مستقیم فلوراید روی دندان‌ها استفاده می‌کنند.

فلوراید تراپی دندان کودک

 

طریقه فلوراید تراپی کودکان


دندان کودکان را می توانیم با وارنیش حاوی فلوراید مسواک بزنیم. وارنیش ماده‌ای چسبناک است که وقتی در تماس با بزاق دهان قرار می گیرد، سخت می شود. وقتی وارنیش را با مسواک به سطح و کناره های دندان کودک می زنید، او می تواند با زبانش سفتی آن را احساس کند اما نمی تواند آن را از روی دندان جدا کند، همچنین اعمال آن روی دندان ها هیچ دردی برای کودک ندارد. با این حال، بعضی از بچه ها در حین فرآیند و قبل از آن گریه می کنند.در این صورت جای هیچ نگرانی نیست چون خوشبختانه وارنیش فقط چند دقیقه طول می کشد. به علاوه، وقتی کودک گریه می کند اعمال وارنیش راحت تر است زیرا دهان کودک هنگام گریه تا حدی باز است!
معمولا برای زدن وارنیش به دندان کودک، پزشک از شما می خواهد او را روی پایتان بگذراید و خودش روبه‌روی شما می نشیند تا فرایند را انجام دهد.

مراحل انجام فلورایدتراپی

 

  •  ابتدا سطح کلیه دندان ها با مسواک تمیز می شود.
  •   سپس دندان ها با گاز استریل خشک می شود.
  •  سطح تمام دندان ها به وارنیش فلوراید آغشته می شود ( گاهی اوقات یک طرف هر دو فک در یک مرحله و نیم دیگر در مرحله بعد به ژل آغشته می شود).
  •  وارنیش  فلوراید حدود 4 دقیقه در مجاورت دندان قرار می گیرد.
  •  در تمام مراحل، پشت کودک حالت عمودی داشته سر کمی به سمت جلو خم می شود تا از بلع فلوراید ممانعت به عمل آید.
  • در کودکان زیر شش سال فقط دندانپزشک صلاحیت تجویز فرآورده های دارای فلوراید و یا فلورایدتراپی را دارد و هرگز خودسرانه به کودکان زیر شش سال فلوراید نرسانید
  •  پس از گذشت 4 دقیقه اضافات ژل با گاز استریل یا پنبه برداشته می شود. در این مرحله کودک آب دهان خود را بطور کامل خارج می کند.
  • کودک نباید بعد از فلورایدتراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند و  طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آن را خارج کند.

فلوراید چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

درمان دندان کودکان بیش فعال

دندانپزشکی کودکان در کرج

اختلال نقص توجه یا بیش فعالی در کودکان با تحرک زیاد و توجه پایین خود را نشان می‌دهد. انرژی زیاد و تحرک بالای کودکان بیش فعال سبب دردسرهایی برای کودک، والدین و کادر مدرسه می‌شود.

علائم شایع در اختلال بیش فعالی کودکان


با آگاهی از نشانه‌های اختلال ADHD می‌توانید زودتر آن را در کودک‌تان تشخیص داده و برای درمان زودهنگام اقدام نمایید. از نشانه‌ها و علائم شایع در کودکان بیش فعال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پریدن مکرر وسط صحبت دیگران، ناتوانی در برنامه ریزی و تمام کردن تکالیف
  • پرحرفی، نداشتن صبر و حوصله یا عصبی و حساس بودن
  • نداشتن تحمل برای ایستادن در صف و رعایت نوبت
  • برانگیختگی، بهم زدن بازی بقیه‌ و هل دادن بقیه‌ی کودکان و طرد شدگی توسط همسالان
  • نداشتن مهارت‌های لازم در برقراری ارتباط‌های اجتماعی با دیگران
  • گم‌کردن وسایل شخصی
  • تحرک بیش از حد، محدودیت میدان توجه و فراموشکاری، تکانشگری
  • لجبازی، عدم ثبات عاطفی و هیجان پذیری

دندانپزشکی کودکان بیش فعال


این احتمال وجود دارد که کودکان با انواع مختلف اختلالات بی توجهی و مشکلات در تنظیم سطح فعالیت آنان نسبت به مطالعات موقعیتی، مشکلات و مسائل بیشتری در خصوص مراقبت های دندانی داشته باشند.گزارش هایی از مسائل کنترل رفتاری بیشتر در طول مراقبت های دندانی در بیماران ADHD و شاید خطر نگرانی بیشتر دندانی وجود دارد. بیماران مبتلا به ADHD در سطح سنی پایین تری در سرویس های دندانپزشکی ، رفتار و عمل می کنند.به گفته دندانپزشک اطفال با توجه به سلامت دهان، مطالعات پوسیدگی دندان تا حدی نتایج ضد و نقیضی به همراه داشته است. ولی در کل به نظر می رسد خطر آن رو به افزایش است. بچه های دارای ADHD از نظر رعایت بهداشت دهان ضعیف تر عمل می کنند که به مفهوم مصرف بیشتر غذا و مایعات و کمتر مسواک زدن می باشد.

ملاحظات خاص مراقبت های دندانی کودکان بیش فعال


پیشگیری از مشکلات سلامت دهان باید هدف اصلی همراه با پیشبرد رفتارهای مثبت و پذیرش مراقبت های دندانی باشد. بسیاری از بیماران مبتلا به ADHD در توجه و تمرکز بر درمان دندانپزشکی مشکل دارند. به منظور کمک به بیماران، اختلالات شنیداری و بصری باید کم شوند. به عنوان مثال رادیویی در اتاق نباید روشن باشد و همچنین برای کاهش سر و صدا باید در اتاق نباید روشن باشد و همچنین برای کاهش سر و صدا در اتاق محل درمان باید بسته باشد و اختلالات بصری همچون اسباب بازی و کتاب باید در اتاق کم باشد.

مراقبت های دندانی کودکان بیش فعال

ارتباطات و روابط باید متوجه اطلاعات واضح و مشخص برای کودک باشد از جمله اینکه در مدت درمان چه رخ خواهد داد، چه کسی حضور خواهد داشت یا این پروسه چقدر طول خواهد کشید و یا پس از این مراحل چه پیش خواهد آمد. هدایت مستقیم و عینی در طول درمان می تواند به بیمار در توجه و تمرکز او کمک کند ، به عنوان مثال “روی صندلی بنشین” تا “آیا تمایل دارید روی صندلی بنشینید؟”. در بسیاری از بچه های دیگر دارای اختلالات روانی ـ عصبی، عکس و تصاویر می تواند به عنوان ابزار آموزشی در فراهم آوردن طرح انتقال ملاقات مورد استفاده و کاربرد قرار گیرد. این تصاویر می تواند به عنوان وسایل و ابزار کمکی برای آموزش مسواک زدن در منزل مورد استفاده قرار گیرند. تحسین و تمجید برای کودکان در تمام زمینه های مراقبت های دندان لازم و ضروری است و هنگامی که کودک در پایان ملاقات همکاری و مشارکت می کند، باید به صورت مستقیم به کار رود.

دندانپزشکی کودکان بیش فعال

درمان‌ دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان بیش فعال


بیش فعالی دارای انواع مختلفی بوده و شدت و علائم آن در کودکان مختلف متفاوت است. برخی کودکان مبتلا به هیچ وجه قادر به همکاری در محیط دندانپزشکی نیستند و انجام درمان‌های دندانپزشکی در محیط مطب یا کلینیک ممکن است برای آن‌ها خطرآفرین باشد هم‌چنین به دلیل عدم همکاری کودک کیفیت کارهای دندانپزشکی انجام شده نیز ممکن است دستخوش تغییر گردند لذا برای این کودکان درمان‌های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی انجام می‌گردد. این درمان‌ها در محیط بیمارستانی انجام می‌گردد و کلیه اقدامات دندانپزشکی در اغلب موارد در یک جلسه انجام می‌شود. در بیشتر مواقع در صورت مساعد بودن وضعیت بیمار نیاز به بستری نبوده و پس از انجام اقدامات دندانپزشکی و بیدار شدن کامل کودک ترخیص می‌گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

درمان سیاهی دندان کودک

دندانپزشکی کودکان در کرج

فقر آهن در کودکان رایج ترین دلیل نگرانی درباره وضعیت سلامت آنها است، زیرا بطور تقریبی 6 تا 15 درصد کودکان به فقر آهن مبتلا می شوند. پیش گیری از این شرایط در سنین ابتدایی ایجاد آن ضروری است، زیرا فقر آهن می تواند باعث کاهش عملکرد ذهنی، فیزیکی و رفتاری کودک شود. عامل های متعدد می توانند باعث ایجاد این مشکل و نارضایتی از طرح لبخند آنها شوند که برای مثال می توان از رشد سریع یا جذب نامناسب آهن توسط بدن در این رابطه نام برد. به هر حال، داشتن رژیم غذایی ضعیف نیز می تواند در این سنین باعث ایجاد فقر آهن

مکمل آهن و سیاه شدن دندان کودک

مکمل های آهن برای سنین کودکان نوپا معمولا به شکل مایع است زیرا که کودکان در این سن توانایی بلع قرص را ندارند. مکمل مایع تیره و مایل به قرمز قهوه ای رنگ است و اغلب دندان را لکه دار میکنند. با توجه به کشف در دندانپزشکی کودکان، یک لکه سیاه ممکن است بر روی دندان در خط لثه تشکیل شود. لکه ها ممکن است بلافاصله ایجاد شوند. علاوه بر این، لکه ها می تواند به سرعت پس ازاینکه حذف شدند در حالی که کودک نو پا همچنان به گرفتن مکمل ادامه دهد دوباره ایجادشوند.در دندان ها لکه ها رنگ مایل به قهوهای همانند رنگ خود قطره پیدا میکند . ممکن است شما سیاه شدن دندان را بلافاصله متوجه شوید وممکن است بعد از چند ماه از مصرف قطره این لکه ها ایجاد شوند. بسته به اینکه چقدر و چگونه از قطره آهن استفاده میکنید ممکن است این لکه ها در چند دندان ویا در کل دهان مشاهده شوند . لکه ها معمولا کوچک اند ولی در شدت رنگ متفاوتند.

مکمل آهن و سیاه شدن دندان کودک

پیشگیری از ایجاد لکه بر روی دندان کودک

رقیق کردن قطره آهن با مقداری آب میتواند از اثرات رنگدهی آن بکاهد. سعی کنید همراه قطره آهن از ویتامین c که جذب آهن را تسهیل میکند استفاده کنید. مکمل آهن را هرگز با شیر مخلوط نکنید زیرا در جذب آهن تداخل ایجاد میکند. به عنوان یک مرحله پیشگیری اضافی برای جلوگیری از تماس مکمل رقیق شده با دندان ها از نی استفاده کنید.و دقت کنید تا همه مایع تجویز شده مصرف شود. کاهش نیاز به مصرف مکمل به وضوح می تواند ایجاد لکه را کاهش دهد.آکادمی اطفال آمریکا توصیه غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، غذاهای غنی شده با آهن، سبزیجات غنی از آهن و میوه با ویتامین C به عنوان یک راهکار برای دریافت آهن کافی کودکان نو پا توصیه میکند.

پیشگیری از ایجاد لکه بر روی دندان کودک

 

روش های جلوگیری از سیاه شدن دندان کودک

 

  • یکی از نکات مهم برای پیشگیری از سیاه شدن دندان‎ها‎، ترغیب و تشویق کودکان برای مسواک زدن و شستشوی دندانها است. کودک باید با میل و رغبت این کار را انجام دهد و والدین نیز او را برای این کار تشویق کنند.
  • اگر لکه‎ها‎ی قهوه ای تیره بر روی دندانهای کودک مشاهده شد، دندانهای کودک باید در روز یکبار با محلول جوش شیرین و آب نمک شسته شوند.
  • هنگام استفاده از قطره‎ها‎ی آهن و مکمل‎ها‎ی غذایی بهتر است آن را در آبمیوه و یا آب، رقیق و سپس به کودک داد تا تاثیر مخرب کمتری بر روی دندانهای کودک داشته باشد. یک نکته ضروری اینکه مکمل آهن نباید در شیر ترکیب شود زیرا در این صورت تاثیر آهن از بین می‎رود. همچنین استفاده از مکمل‎ها‎ی ویتامینی و قطره آهن باید با نظر دندانپزشک انجام شود.
  • کودک پس از مصرف مکمل آهن، باید دندان‎های خود را شسته و مسواک بزند.
  • سیاه بودن دندان‎ها‎ی کودک به دلیل استفاده از قطره‎ها‎ی آهن ممکن است نگران کننده باشد اما به معنای پوسیدگی نیست و تنها رنگ دندان تغییر می‎کند. در واقع آنچه که موجب تخریب دندان کودکان می‎شود، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.
  • در صورتی که قطره آهن با دندانهای کودک تماس پیدا نکند، دندان کودک سیاه نمی شود. به همین جهت می‎توان با استفاده از یک قطره چکان، مکمل آهن را بدون تماس با دندانها، در عقب دهان کودک ریخت.
  • در صورتی که والدین از سیاه شدن دندان کودک به واسطه قطره آهن نگران هستند، می‎توانند به جای استفاده از مکمل، غذاهای حاوی آهن را به کودک خود بدهند. غذاهایی از قبیل گوشت بدون چربی، حبوبات، ماهی سرشار از آهن هستند. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور

مزایای فلورایدتراپی در کودکان

دندانپزشکی کودکان در کرج

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که موجب تقویت دندانها شده و از پوسیدگی ها جلوگیری می کند. ده ها سال است که فلوراید تراپی یک درمان پایه ای در بهداشت دهان و دندان به شمار می رود. فلوراید از مینای دندان سالم محافظت می کند و با باکتری هایی که به دندان ها و لثه ها آسیب می رسانند ، مبارزه می کند. مینای دندان لایه محافظ بیرونی هر دندان است. اگر در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان هستید ، فلوراید بسیار مفید است. پوسیدگی ها وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها روی دندان ها و لثه ها جمع می شوند و یک لایه

فلورایدتراپی چیست

استفاده از فلوراید اهمیت ویژه ای در کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان بویژه در سطوح بین دندانی دارد. فلورایدتراپی به معنای کاربرد موضعی فلوراید به صورت دوره ای بر روی دندان های کودکان، به منظور افزایش مقاومت آنها در برابر پوسیدگی است. در این روش دندانپزشک ابتدا دندان ها را با برس و خمیر مخصوص تمیز می کند. سپس فلوراید بصورت ژل یا وارنیش روی دندان ها مالیده می شود. پس از آن، کودک باید چند بار آب دهان خود را خالی کند. ولی دهان نباید شسته شود و تا نیم ساعت هم کودک نباید چیزی بخورد یا بیاشامد.

توصیه می شود فلورایدتراپی در مطب و توسط بهترین دندانپزشک کودکان انجام شود. از وقتی که همه دندان های شیری رویش یافتند (حدود ۳ سالگی) شروع شود و تا ۲ سال بعد از رویش آسیای دوم دائمی (حدود ۱۴ سالگی) با نظر دندانپزشک هر ۶-۳ ماه یکبار ادامه یابد. همزمان با فلورایدتراپی در مطب، ممکن است دندانپزشک برای برخی کودکان بالای شش سال که در خطر بالای ایجاد پوسیدگی دندان هستند، کاربرد دهان شویه فلوراید را در منزل تجویز کند. فیشور سیلانت با پایه رزین در پیشگیری از پوسیدگی سطح حفره‌ها و شیارهای دندان در کودکان و نوجوانان با درزگیری مینای دندان، مؤثر است. نگهداری سیلانت یک عامل حیاتی ‌برای اثربخشی سیلانت‌های رزینی است. این نگهداری معیار سنجش اثربخشی سیلانت است. میزان نگهداری سیلانت با گذشت زمان کاهش می‌یابد. تاثیر پیشگیرانه پوسیدگی سیلانت، با تعویض سیلانت تحت الشعاع قرار می‌گیرد و خطر پوسیدگی را به میزان نسبتاً بالایی کاهش می‌دهد. سیلانت با پایه رزین اولین مواد انتخابی برای درزگیرهای مینای دندان است.

 

مزایای فلورایدتراپی در کودکان

فلوراید تراپی چگونه انجام می شود؟


فلوراید تراپی به چند روش انجام می شود:

روش اول:
دندانپزشک در این روش از فوم فلوراید استفاده می کند. به این گونه که فوم فلوراید را به طور مستقیم بر روی دندان قرار می دهد. بعد از انجام این کار بیمار تا سی دقیقه بایستی از استعمال سیگار، خوردن و یا آشامیدن خودداری کند تا فلوراید بخوبی جذب شود.

روش دوم:
در این روش دندانپزشک فلوراید را در داخل وسیله ای خاص قرار داده و آنرا به مدت ۹ دقیقه بر روی دندان قرار می دهد. پس از این مدت محافظ را برداشته و از فرد می خواهد که دهان خود را بشوید.

روش سوم:
این روش شامل استفاده از وارنیش فلوراید است که از سدیم فلوراید پنج درصد تشکیل شده است. این فلوراید به حالت ژل طلایی رنگی وجود دارد که بر روی دندانها زده می شود.

 

چنانچه همیشه گزارش کاملی از سوابق سلامتی و درمانی خود را به دندانپزشک بدهید او می توانند روش درمان مناسب را برای شما بهتر انتخاب کنند.

از فلوراید تراپی در چه مواردی استفاده می شود؟


به طور کلی همه می توانند از مزایای فلوراید تراپی بهره مند شوند ، اما در موارد زیر فلوراید تراپی ضرورت بیشتری دارد:

  •  کودکان زیر سه سال که احتمال پوسیدگی دندان های شیری به دلیل استفاده از شیشه شیر و مواد قندی در آن ها بالاتر است.
  •  کودکانی که به  دلیل عدم رعایت بهداشت دهان، در معرض پوسیدگی دندان هستند.
  •  افرادی که مبتلا به تحلیل رفتگی لثه و نرم شدگی مینای دندان هستند.
  •  افرادی که در حال گذراندن دوره درمان ارتودنسی هستند.
  • افراد ساکن مناطقی که فلوراید موجود در آب آشامیدنی آن ها کمتر از حد استاندارد است.
  •  افرادی که دچار عقب ماندگی ذهنی یا حرکتی هستند و قادر به رعایت بهداشت دهان نیستند.

فلورایدتراپی برای چه کسانی مناسب است؟


اینکه چرا بچه ها به آب حاوی فلوراید احتیاج ندارند درست به همان دلیلی است که بزرگسالان، نوجوانان و کهنسالان نیازی به آن ندارند، زیرا نوشیدن آب فلورایددار دلیل اصلی ابتلا به پوسیدگی نیست بنابراین می توانیم با کمک روش های دیگر از پوسیدگی جلوگیری کنیم.

پوسیدگی دندان در اصل به دلیل عدم شستشوی مناسب دهان و تغذیه نامناسب اتفاق می‌افتد. عوامل ارثی و «تنفس با دهان» هم از دیگر عوامل ابتلا به پوسیدگی است. به همین خاطر بعضی از خانواده ها (کسانی که به بهداشت دهانشان توجه می کنند و تغذیه مناسب دارند) به فلورایدتراپی یا خمیردندان های بازسازی‌ کننده مینا احتیاجی ندارند. در زیر کسانی که به این نوع درمان احتیاج دارند را مورد به مورد ذکر می کنیم.

خانواده هایی که بیشتر از گوشت، سبزیجات و میوه استفاده می کنند و به جای نوشیدنی های شیرین و آبمیوه، آب می نوشند، به ندرت دچار پوسیدگی دندان می شوند. این افراد باکتری بسیار کمی داخل دهانشان دارند زیرا غذاهایی می خورند که به‌صورت طبیعی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فدرا یوسف پور