معاینه دندان های کودک و نوجوان توسط متخصص دندانپزشک اطفال، زمینه تشخیص وجود کودک در معرض خطرات مراقبتی را فراهم می‌ کند، چرا که ممکن است بهداشت دهان و دندانش در حالت ایده ال خود نباشد. به علاوه به کار گرفتن بعضی روش ها، از مینای دندان محافظت کرده و می تواند احتمال بروز پوسیدگی دندان را کاهش دهد. برای مثال استفاده از فلوراید برای درمان های پیشگیرانه یکی از این روش ها است.
بردن کودک نزد دندانپزشک اطفال، زمینه صحبت درباره مشکلات احتمالی که ممکن است کودک با آن مواجه شود را برای والدین ممکن می کند. این موضوع همچنین به دندانپزشک کودکان کمک می کند تا در جریان بروز مشکلات کودک باشد و مشکلات جدید را نیز از نزدیک مد نظر قرار دهد.
 نباید فراموش کرد که دندانپزشک مرجع اصلی گرفتن مشاوره در صورت وقوع هرگونه مشکلی در دهان و دندان به شمار می رود. او می تواند مشخص کند که اقدامات انجام شده در دهان و دندان کودکتان کافی بوده یا به کمک های بیشتری نیاز دارند. دندانپزشک همچنین نظرات کارشناسی اش را درباره وضعیت فک کودکتان و رشد دندان های جدید می دهد.
بعلاوه در مشاوره با متخصص دندانپزشکی اطفال مطمئن خواهید بود که نظرات کارشناسی درباره مراقبت های خانگی از دهان و دندان انتخاب محصولات درست عادات غذایی و اقدامات پیشگیرانه را خواهید داشت. او همچنین به کودکتان درباره عادات غذایی درست و نادرست و مواردی که می تواند برای سلامت دهان و دندانش مضر باشد، آموزش خواهد داد.

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشک کودک