دندانپزشک کودکان

دندان قروچه کودک 1 ساله

در هنگام خواب کودکان والدین صداهایی را می شنوند مانند ساییدن و کوبیدن دندان ها به هم که به آن براکسیسم و یا دندان قروچه می گویند. به ساییدن دندان ها به هم و فشار دادن فک ها و دندان ها دندان قروچه می گویند.

در هنگام خواب کودکان والدین صداهایی را می شنوند مانند ساییدن و کوبیدن دندان ها به هم که به آن براکسیسم و یا دندان قروچه می گویند. به ساییدن دندان ها به هم و فشار دادن فک ها و دندان ها دندان قروچه می گویند. دندان قروچه در کودکان هنگامی که کودک در خواب عمیق می باشد و یا دچار استرس و اضطراب قرار می گیرد رخ می دهد. دندان قروچه در بسیاری از کودکان دیده می شود و بیشتر در سنین پایین کودک این اتفاق رخ می دهد و معمولا به تدریج در سنین بالاتر این مشکل برطرف می شود.

دلایل دندان قروچه در کودکان

دندان قروچه در کودکان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد  مانند زمانی که کودک در خواب احساس درد می کند برای کاهش درد دندان های خود را به هم میمالند، دلیل دیگر آن بی نظمی در دندان ها می باشد که به دلیل بی نظمی در دندان ها و کج بودن دندان ها کودکان شروع به ساییدن دندان های خود می کنند. یکی دیگر از دلایلی که کودکان دچار دندان قروچه می شوند ایجاد مشکلاتی در سلامتی کودکان می باشد که ممکن است به دلیل کمبود آب بدن و کمبود غذایی و ... را شامل شود. برخی از کودکان که دچار بیش فعالی می باشند نیز دچار دندان قروچه نیز می گردند. دندان قروچه همچنین در کودکان که دارای مشکلات ذهن و جسمی می باشند و یا از داروهای خاصی استفاده می کنند دیده می شود.

 

دندانپزشک کودکان