خدمات دندانپزشکی کودکان در مرکز دندانپزشکی دکتر فدرا واقع در کرج انجام می شود. هر یک از ما از ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان آگاه هستیم ومی دانیم پیشگیری در کودکی چقدر در بزرگسالی می تواند از بسیاری مشکلات ما جلوگیری نماید و در وقت و هزینه ها صرفه جویی کند. اما در بحث بهداشت دندان ها در هر سنی ما می توانیم با مراجع به مراکز دندانپزشکی و چکاب ماهانه از سلامت و بهداشت دهان و دندان خود آگاه شویم. همچنین شما می توانید برای اطلاع از ارائه خدمات دندانپزشکی دکتر فدرا یوسف پور به شماره های موجود در صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.
 

خدمات دندانپزشکی کودکان

فلوراید تراپی از خدمات دندانپزشکی کودکان

مشکلات پوسیدگی دندان ها از کودکی به مرور شروع می شوند و تا بزرگسالی ادامه می یابند. این در حالیست که 80 درصد پوسیدگی دندان های کودکان از پیش دبستانی و دبستان شروع شده و به شکل شیارهای عمیق در سطح جونده دندان ها اتفاق می افتد. در این میان فلوراید تراپی از روش های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی دندان های کودکان به شمار می رود.

روش فیشور سیلانت دندان ها 

سطح جونده دندان ها یکی از سطوحی است که در معرض پوسیدگی قرار دارد. همچنین شیارهای روی دندان های انتهایی به جهت له کردن غذا بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرند، در مرکز تخصصی دندانپزشکی کودکان، از این روش برای این مدل پوسیدگی ها استفاده می کنند. روش فیشور سیلانت دندان ها به این شکل عمل می کند که، دندانپزشک این مواد را به صورت یک لایه نازک  روی  شیارهای سطح جونده دندان ها گذاشته تا از گیر کردن مواد غذایی در داخل این شیارها جلوگیری کند. 

روکش دندان شیری از خدمات دندانپزشکی کودکان

این روکش ها از فولاد ضد زنگ هستند و در موارد خاص توسط دندانپزشک تجویز می شوند. ترمیم دندان های شیری یا دندان های دائمی پس از تراشیدن و پر کردن به دلیل ضعیف شدن در معرض خطر شکستگی قرار می گیرند، بنابراین روش روکش دندان می تواند گزینه مناسبی برای حفظ و نگهداری دندان ترمیم شده و بازسازی شده باشد.

کاربرد فضا نگهدارنده دندان های شیری 

 از دیگر روش های خدمات دندانپزشکی کودکان می توان به روش درمانی فضا نگهدارنده دندان های شیری اشاره کرد. دندان های شیری علاوه بر نقش مهمی که در جویدن غدا دارند، نقش هدایت کننده دندان های دائمی را نیز به عهده دارند. اگر دندان های شیری زودتراز موعد خود از بین بروند، دندان های اصلی کودک ممکن است در محلی نادرست و در جایی نامناسب هدایت شده و رشد کنند و دندان های مجاور دندان های از دست رفته به سمت فضاهای خالی حرکت کنند و کج شوند. در این حالت از نگهدارنده فضا تا زمان رشد دندان های اصلی استفاده می شود تا دندان های اصلی در جای مناسب خود و به شکل درست رشد کنند. جنس نگهدارنده ها از اکریل یا استیل ضد زنگ است.

کنترل رفتار کودکان در دندانپزشکی 

تآمین سلامت عمومی، روانی، در کنار خدمات دندانپزشکی کودکان بسیار حائز اهمیت است. فرزند شما بطور اصولی و با زبان خودش با وسایل و تجهیزات دندانپزشکی مطب آشنا می شود. در اولین جلسه معمولآ انتظار درمان نمی رود  و بیشتر بحث اعتماد سازی با کودک و آشنایی او با تجهیزات و وسایل مطرح است. مگر در موارد اورژانسی اولین جلسه درمان صورت می گیرد. به هیچ عنوان کودک را با تنبیه به دندانپزشکی نبرید. برای اینکه کودک به دندانپزشکی بیاید برای او تشویق در نظر بگیرید.

برچسب ها : خدمات دندانپزشکی کودکان ، بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان ، فیلم دندانپزشکی کودکان ، فوق تخصص دندانپزشکی کودکان