دندان پزشکی کودک در کرج یک شاخه تخصصی از دندان پزشکی است که به صورت ویژه به سلامت دهان و دندان کودکان و نوجوانان می‌پردازد. پزشکان متخصص در این شاخه، دوره تخصصی سه ساله دندان پزشکی کودکان را می‌گذرانند تا مهارت‌های لازم برای درمان مشکلات دهان و دندان کودکان را بدست آورند. متخصصین دندان پزشکی اطفال، آموزش هایی به والدین در خصوص تمیز کردن دندان نوزاد، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان ارائه می‌دهند. همچنین نکاتی در مورد تغذیه مناسب و مصرف برخی داروها مثل قطره آهن و مشاوره در مورد عادت‌های کودک مثل استفاده از پستانک یا مکیدن شست نیز به والدین ارائه می ‌دهند. دندان پزشکان کودک با بیمارانی سر و کار دارند که دندان های تازه رویش یافته دارند، لذا تأکید اولیه آنها بر ارائه آموزش‌های لازم در خصوص سلامت دهان و دندان می‌باشد. این خدمات آموزشی نه تنها به کودکان، بلکه به والدین آنها نیز ارائه می‌شود تا به بهترین شکل منجر به حفظ سلامت دهان و دندان شود.

 

فیشور سیلانت تراپی در دندان پزشکی کودک در کرج

 دندان های کرسی یا آسیای تازه رویش یافته دایمی در کودکان، در غالب موارد دارای شیارهای عمیقی است که سبب می شود به علت توانایی محدود کودکان در تمییز نگهداشتن آنها، شانس و احتمال پوسیدگی بالایی داشته باشند. در اینگونه موارد دندانپزشک متخصص کودکان، با آماده کردن این سطوح شیار دار و عمیق و اضافه کردن موادی به این سطوح، آنها را به سطحی صاف و فاقد شیار تبدیل نمایند. این کار منجر به مهر و سیل نمودن سطوح جونده دندانها شده و در نتیجه ماده غذایی از روی این سطوح لیز خورده و گیر نکند. لازم بذکر است مهمترین نکته قابل ملاحظه در این فرایند، چکاپ دوره ای(شش ماهانه) این سیلانت هاست، چرا که به علت نازکی این موتد شیارپوش، احتمال تکت تکه شدن آنها وجود دارد. از آنجا که دیده شده در بعضی مواقع بزاق و مواد غذایی از کنار این محل های لب پریده به زیر شیارپوش نشت کرده و باعث پوسیدگی های بزرگ بعدی شده است، بنابراین به والدین توصیه اکید می شود که پس از انجام این خدمت، حتما کودک را برای اطمینان از سلامت سیلانت دندانش هر چند هرازگاهی در طی سال برای معاینه مجدد نزد دندان پزشکی کودک در کرج بیاورند.


تلفن : 02634497920

درمان پالپوتومی و پالپکتومی دندان در دندان پزشکی کودک در کرج

در مواقعی که کودک با درد شدید و مداوم به دندان پزشک مراجعه می کند، دندان پزشک متخصص مجبور است که به معالجه عصب دندان اقدام کند. اگر در حین درمان دندان پزشک متوجه شود که آلودگی میکروبی فقط محدود به ناحیه تاجی است و ریشه ها درگیر نشده اند، در این صورت وی فقط عصب ناحیه تاجی را حذف نموده و اعصاب ناحیه ریشه را حفظ میکند، به این روش پالپوتومی یا حذف مقطعی پالپ ناحیه تاجی دندان می گویند. ولی اگر عفونت به ریشه ها هم رسیده و دندان پزشک مجبور به تخلیه کانال های عصبی ناحیه ریشه هم می باشد، وی می بایست با وسایل خاصی داخل کانال های ریشه دندان ها را نیز تمییز و عاری از عفونت کند، به این روش پاپکتومی و یا حذف کلی پالپ ناحیه تاجی و ریشه ای دندان می گویند.

دندانپزشکی کودک در کرج