دندان پزشکان کودک با بیمارانی سر و کار دارند که دندان های تازه رویش یافته دارند، لذا تأکید اولیه آنها بر ارائه آموزش‌های لازم در خصوص سلامت دهان و دندان می‌ باشد. این خدمات آموزشی نه تنها به کودکان، بلکه به والدین آنها نیز ارائه می‌شود تا به بهترین شکل منجر به حفظ سلامت دهان و دندان شود. هدف از این آموزش‌ها بوجود آمدن عادت‌های سالم در کودکان طی دوران رشد آنها از خردسالی تا نوجوانی و سنین بالاتر می ‌باشد. به عنوان مثال دندان پزشک کودکان در کرج، بیماران را در خصوص روش‌های مناسب مسواک زدن و استفاده از نخ دندان راهنمایی می‌کند. همچنین در خصوص تغذیه و رژیم غذایی مناسب مشاوره می ‌دهد.

 

ترمیم دندانهای شیری و دائمی در دندان پزشکی کودکان در کرج

دندان های کودکان به دلایل مختلفی مانند خرابی و پوسیدگی، شکستگی و عدم رشد صحیح ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشند. پر کردن دندان ها مختص به دندان دائمی نیست و برای دندان شیری نیز قابل انجام است .سلامت دندان شیری به اندازه دندان دائمی اهمیت دارد. وجود درد یا عفونت در دندان شیری باعث امتناع کودک از غذا خوردن یا نجویده غذا خوردن و ایجاد دل درد برای او می‌شود. در این صورت غذا به صورت کامل جذب نشده و باعث اختلال در رشد کودک و ضعیف شدن او می‌شود.


تلفن تماس : 02634497920

ارتودنسی پیشگیری در دندان پزشکی کودکان در کرج

در مواردی پیش می‌آید که کودک دندان های شیری را زودتر از دست می‌دهد یا دندان شیری زودتر از موقع کشیده می‌شود. در این صورت دندان های دو طرف آن، شروع به حرکت به سمت فضای خالی می‌کنند. از طرفی دندان دائمی کودک هنوز رویش پیدا نکرده است و در زیر لثه (زیر دندان شیری) قرار دارد. اگر جای خالی دندان دائمی با دندان دیگری پر شود، دندان زیر لثه نمی‌تواند به شکل کامل رویش پیدا کند و در نتیجه منجر به رویش نامرتب دندان‌های دائمی می‌شود .برای جلوگیری از این اتفاق باید با مراجعه به موقع به دندان پزشک کودکان و انجام اقدامات لازم تا زمان رویش دندان دائمی زیرین، دندان شیری حفظ و نگهداری شود. در موارد ضروری پس از افتادن یا کشیدن دندان شیری، با انجام قالب گیری وسیله‌ای به نام فضانگهدار توسط دندان پزشک کودک ساخته شده و در فضای خالی قرار داده می‌شود تا باعث رویش منظم دندان های دائمی شود.

 درمان تحت بیهوشی در دندان پزشکی کودکان در کرج

یک چالش مهم برای متخصص دندان پزشکی کودکان، مواجه و درمان کودکان غیر همکار می‌باشد که دارای ترس و اضطراب شدید و غیر قابل کنترل هستند. عوامل متعددی مثل اطلاعات نادرسی که از طریق والدین یا دوستان به آنها منتقل می‌شود، کم بودن سن آنها و تجربه های قبلی تلخ و دردناک باعث عدم امکان درمان کودک می‌شود. دندان پزشکان برای مقابله با این مشکل از بیهوشی هنگام انجام درمان دندان پزشکی استفاده می‌کنند. این روش همچنین برای کودکانی که دارای معلولیت جسمی یا ذهنی هستند نیز می ‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دندانپزشکی کودک در کرج