دکتر فدرا یوسف پور

قیمت ارتودنسی کودکان در کرج

ارتودنسی در کودکان

درمان ارتودنسی  در کودکان یکی از انواع  درمان های دندانپزشکی است که مشکلات مربوط به موقعیت فک و دندان ها ی کودکان را تصحیح می کند.
به طور کلی هدف از تمام درمان های ارتودنسی چه مربوط به کودکان و چه مربوط به بزرگسالان این است که دندان ها را به گونه ای تنظیم کند که مجموعه دندان های بالا و پایین در هماهنگی کامل با همدیگر قرار بگیرند.

کدام مشکلات ارثی دندان های کودکان به وسیله ارتودنسی حل می شوند؟

درمان ارتودنسی در کودکان می تواند مشکلات ژنتیکی  و مسائل بوجود آمده ناشی از حوادث یا بیماری های دندان را پس از تشخیص و  بررسی مداوا کند.
مهم است که در صورت رویت علائم و نشانه ها یی در کودک خود آنرا برای معاینه و ارزیابی نزد یک ارتودنتیست ببرید ، حتی در زمانی که به نظر می رسد کودک شما خیلی کوچک است.
کار متخصصان ارتودنسی صرفا رفع مشکلات دندان های فرزند شما نیست .
آنان در صورت امکان می توانند از وقوع  این مشکلات  جلوگیری به عمل آورند.
تشخیص زود هنگام و درمان به موقع کودک شما ، می تواند از یک روش تهاجمی در حال حاضر و  یک عمل جراحی پیچیده در آینده شما را بی نیاز کند.

تشخیص مشکلاتی مانند:

  1.     جلوزدگی فک
  2.     عقب ماندگی فک
  3.     اندازه دندان ها
  4.     دندان های اضافی
  5.     دندان های ازدست رفته
  6.     اختلالات فکی دندانی

مزایای درمان ارتودنسی در کودکان

مداخله زودهنگام برای درمان ارتودنسی دارای این مزیت است که آرواره کودک هنوز در حال رشد است. درمان زود هنگام همچنین در هنگامی که قوس دندانی و فک ها در جایگاه صحیح قرار ندارند، مفید است. دستگاه های فانکشنال ممکن است بتوانند این مشکلات را اصلاح کرده و یا بهبود ببخشند. معمولا در آینده نیاز به درمان بیشتری برای اینگونه بیماران است، اما با انجام زودهنگام برخی از معالجات، درمان های آینده کوتاهتر و ساده تر خواهد بود. همچنین در مواردی که مشکل چندان فکی و استخوانی وجود ندارد با استفاده از ارتودنسی متحرک برای کودکان میتوان به سادگی به نتیجه مطلوب رسید. این در حالیست که ارتودنسی متحرک بزرگسالان به سختی قابل انجام است.
ارتودنسی کودکان در چند دهه گذشته پیشرفت بسیاری کرده است. تکنولوژی باعث شده است که بریس های جدید راحت تر و جذاب تر از آنی باشد که نسل پدر و مادر های امروز استفاده می کرده اند. دستگاه های ارتودنسی جدید مقرون به صرفه تر نیز هستند و این به آن معنی است که کودکان بیشتری می توانند از آنها استفاده کنند. علاوه بر این افزایش مهارت و تعداد دکتر متخصص ارتودنسی اطفال نیز به گسترش درمان کمک بسیاری کرده است.

بهترین سن برای درمان ارتودنسی کودکان

اگرچه درمان های ارتودنسی ممکن است برای بیماران در هر سنی تجویز شود.
اما این درمان ها برای کودکان ۱۲ یا ۱۳ ساله و تا قبل از سنین رشد و بلوغ استخوانی موثرتر است.
دندان های کودکان در این سنین بیشتر قابل قوامند.
اما تحقیقات جدید نشان می دهند که شروع ارزیابی و پیشگیری برای کودکان در سنین قبل از ورود به دبستان است

قیمت ارتودنسی کودکان در کرج