دکتر فدرا

عصب‌کشی دندان، یکی از رایج ترین فرایندهای درمان عصب بین کودکان است. وقتی پوسیدگی دندان شیری به حدی عمیق شود که به عصب برسد، کودک نیاز به عصب‌کشی پیدا می کند. در این فرایند قسمت آسیب دیده عصب را خارج می کنند و روی سطح باقی مانده را با مواد دارویی دیگر پر می کنند. هدف از عصب‌کشی دندان کودکان این است که یکپارچگی و سلامت دندان کودک را حفظ کنیم و همچنین بافت لثه کناری آن دندان را سالم نگه داریم. برای جلوگیری از عفونت دندان کودک و اطمینان از سلامت دندان های اصلی او، این کار بسیار حیاتی است.بعد از اینکه دندان بچه را عصب‌کشی کردیم، بهترین و ماندگارترین ماده ترمیمی که می توانیم روی آن قرار دهیم، تاج است.کلینیک دکتر فدرا یوسف پور مرکز دندانپزشکی اطفال در کرج یکی از تخصصی ترین مراکز عصب کشی دندان کودک در کرج می باشد که با نهایت دقت و ظرافت به درمان دندان آسیب دیده ی دلبند شما می پردازد جهت دریافت نوبت با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس مرکز دندانپزشکی کودکان   :  02634497920

عصب کشی دندان کودک در کرج

 

عصب کشی دندان کودک

عصب‌کشی دندان، یکی از رایج ترین فرایندهای درمان عصب بین کودکان است. وقتی پوسیدگی دندان شیری به حدی عمیق شود که به عصب برسد، کودک نیاز به عصب‌کشی پیدا می کند. در این فرایند قسمت آسیب دیده عصب را خارج می کنند و روی سطح باقی مانده را با مواد دارویی دیگر پر می کنند.

هدف از عصب کشی دندان شیری کودک 

هدف از عصب‌کشی دندان کودکان این است که یکپارچگی و سلامت دندان کودک را حفظ کنیم و همچنین بافت لثه کناری آن دندان را سالم نگه داریم. برای جلوگیری از عفونت دندان کودک و اطمینان از سلامت دندان های اصلی او، این کار بسیار حیاتی است.بعد از اینکه دندان بچه را عصب‌کشی کردیم، بهترین و ماندگارترین ماده ترمیمی که می توانیم روی آن قرار دهیم، تاج است.برای دریافت هزینه عصب کشی دندان کودک در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید.

ساختار دندان شیری

تمام اجزایی که در یک‌دندان دائم وجود دارد در دندان شیری نیز در ابعاد کوچک‌تر وجود دارد.

مینای دندان شیری 

 تمام دندان‌ها چه دندان‌های شیری و چه دندان‌های دائمی، دارای پوشش خارجی به نام مینا هستند، مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن انسان است.

عاج دندان شیری

در زیر مینای دندان بخشی به نام عاج دندان وجود دارد عاج ازنظر وزنی متشکل از 70% مواد معدنی و 20% مواد آلی و 10% آب است. عاج نرم‌تر از مینای دندان است و ازنظر فیزیکی دارای خاصیت انعطاف‌پذیری بوده و این خاصیت باعث می‌شود از خرد شدن مینای شکننده‌ای که روی آن قرار دارد جلوگیری شود

سمان دندان شیری

در سطح ریشه دندان بافت سختی وجود دارد که بسیار شبیه به استخوان بوده و سطح ریشه دندان را می‌پوشاند و سمان نام دارد سمان فاقد عروق است و توانایی بازسازی ندارد.

عصب دندان شیری

در زیر عاج دندان پالپ دندان که اصطلاحاً عصب دندان نامیده می‌شود وجود دارد. پالپ بافت پر عروقی است که در بخش مرکزی دندان قرار دارد و به دو بخش پالپ تاجی و ریشه‌ای تقسیم می‌گردد. بافت پالپ یا عصب دندان حاوی سلول‌های مختلف، عروق خونی و رشته‌های عصبی است. وقتی‌که دندان پوسیده می‌شود در مراحل اولیه پوسیدگی محدود به مینای دندان می‌باشد سپس پوسیدگی گسترش‌یافته و به ناحیه عاج دندان می‌رسد. اگر پوسیدگی درمان نشود و گسترش یابد ناحیه پالپ یا عصب دندان درگیر خواهد شد.

هزینه عصب کشی دندان کودک در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج