متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج

ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور با انجام انواع تکنیک های آرامبخشی سعی در آرام کردن کودکان غیر همکار در روند درمان دندانپزشکی اشان می باشیم برای دریافت نوبه دندانپزشکی آرامبخشی کودک با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید. دکتر فدرا یوسف پور بهترین دندانپزشک آرام بخشی در کرج می باشد.کودکان غیر همکار که مبتلا به ترس و اضطراب غیر قابل کنترل از درمانهای دندانپزشکی هستند یکی از مهمترین چالش ها برای دندانپزشکان و والدین می باشد. بنابراین راههایی برای پیشگیری از آن وجود دارد که یکی از آن ها بیهوشی کودک برای دندانپزشکی می باشد. برای دریافت نوبت دندانپزشکی آرامبخشی کودک در کرج با ما در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور تماس حاصل نمایید.

34497920 - 026

ترس ناشی از دندانپزشکی در کودک

بسیاری از کودکان در محیط دندانپزشکی رفتار های غیرهمکارانه از خود نشان می دهند. این رفتارها می تواند به علت ترس و اضطراب و یا مشکلات رفتاری باشد. ترس و اضطراب با مشکلات رفتاری در کودکان از نظر معنایی کاملاً متفاوت است.ترس در کودکان علل مختلفی دارد. ترس می تواند ناشی از تجربیات قبلی ناخوشایند و یا اضطراب منتقل شده از والدین باشد.بسیاری از والدین خود از دندانپزشکی می ترسند و این احساس را به کودکان خود منتقل می کنند.همچنین گاهی آنها با گفتن جملاتی مانند اینکه" آیا به کودک من هم آمپول می زنید؟" و یا " آیا درمان دندان شیری درد دارد؟" بر ترس کودکان خود می افزایند.ترس های نیز از جمله علل ترس در دندانپزشکی است که مثلاً بسیاری از کودکان ار آمپول زدن می ترسند.اما معمولاً این ترس با افزایش سن کاهش می یابد.بسیاری از مشکلات دندانپزشکی کودکان ناشی از مشکلات رفتاری در کودکان می باشد که بسیاری آن را به اشتباه به ترس کودک نسبت می دهند.مشکلات رفتاری به این معناست که کودک توانایی غلبه بر ترس های خود را ندارد و در این شرایط واکنش های ناخوشایندی از خود نشان می دهد.بسیاری از کودکان در این شرایط رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند در صورتی که کودکان دارای ترس و اضطراب بیشتر خجالتی بوده و تمایلی برای برقراری ارتباط ندارند.بنابراین با توضیحات داده شده می توان به اهمیت درمان دندانپزشکی این کودکان با بیهوشی پی برد. که باعث آرام بخشی در دندانپزشکی کودکان می شود.

بهترین دندانپزشک آرام بخشی در کرج

 

انواع آرام بخش های دندانپزشکی آرامبخشی کودکان

آرامبخش های خفیف

این داروها (یا ترکیبی از آنها) اغلب برای کودکان بزرگتر و افراد بزرگسال استفاده می شود. کودک در حالی که بیدار است آرام خواهد بود- و گاهی اوقات می تواند کاری که دندانپزشک یا جراح از او می خواهد را انجام دهد. پس از اتمام فرایند، کودک ممکن است حتی اتفاقاتی که در مطب دندانپزشکی افتاده اند را به خاطر نیاورد. دندانپزشک و جراح دهان و دندان می تواند در حال انجام کارهای دندانپزشکی، بدون هیچ خطری این داروها را به کودک بدهد، زیرا کودک بیدار می ماند.

آرامبخش های متوسط

با آرامبخش های متوسط، کودکان احساس خواب آلودگی بیشتری دارند، اما اغلب می توانند آنچه دندانپزشک یا جراح از آنها می خواهد را انجام دهند. کودکان بزرگتر و افراد بزرگسال جوان با داروهای آرامبخش متوسط بهتر عمل می کنند، تا کودکان کم سن و سال تر که می ترسند. آنها خودشان نفس می کشند و معمولاً به راحتی بیدار می شوند. اکثر کودکان چیزی راجع به فرایند دندانپزشکی به خاطر نخواهند آورد. دندانپزشک و جراح دهان و دندان، در حال انجام فرایندهای دندانپزشکی می توانند بدون هیچ خطری این داروها را به آنها بدهند.

آرامبخش های عمیق

این دسته، داروهای تزریقی را شامل می شوند که به کودک کمک می کنند در طول فرایند جراحی بخوابد. گرچه ممکن است کودک هنوز هم مقداری حرکت کند و گاهی اوقات از خود صدا تولید کند، اما ممکن است نتواند خیلی خوب نفس بکشد. همیشه باید حداقل یک متخصص مجرب دیگر، مثلاً متخصص بیهوشی، حضور داشته باشد تا ریتم قلب، تعداد ضربان قلب، فشار خون، و اشباع اکسیژن شریانی (تنفس) در طول فرایند و تا زمانی که کودک بیدار شود را تحت نظر داشته باشد. علاوه بر این، این متخصص می تواند مشخص نماید چه زمانی کودک آمادگی رفتن به منزل را دارد.

هزینه دندانپزشکی آرام بخشی در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

دکتر فدرا